Beste semi-proffesjonelle video kameraet?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Plecto, 18 Des 2005.

1. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men å sette på movie-mode er bedre enn vanlig hvis jeg ikke de-interlacer i post-produksjon?

2. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du mistar oppløysing, men får meir filmlook. Det er anten eller.

3. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Meir filmlook kan vel diskuterast. Mange vil nok seia "kvifor er biletet so hakkete" i staden for å seia "kvifor ser dette ut som ein ekte film", som dei ville om det var ekte 25p :wink:

4. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ser du er stolt av kameraet ditt Miniman :p

5. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Etter å ha sett filmen min på kino i to dager nå så vil jeg si at jeg virkelig er fornøyd med kvaliteten bildet innehar selv etter å ha blitt blåst opp på stort lerrett... De fleste vet vel kanskje at jeg har filmet filmen med Canon XL2...

Men et problem la jeg merke til, og det er takket være mpeg2 komprimeringen. Den syns litt på kino, men kvaliteten kameraet gir er faktisk bra til bruk på kino.

6. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hadde du fått nokon luringar med feite lommebøker til å blåse opp til 35mm, kunne dette verkeleg blitt interessant :wink:
    Men faktisk klarar MiniDv seg overraskande bra på lerretet. 28 dagar etter, f.eks, vart skutt med Canon XL1s, og ser overraskande bra ut. Eit lite tips då, om filmen din eingong skal visast på kino, finn deg eit sete langt bak, der vil det sjå mykje betre ut, og du treng ikkje å irritera deg over alle små artifaktar og korn. :)

7. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jepp, så klart, men jeg har sett filmen min både fra først og bakerste rad, og det så bra ut begge steder (bortsett fra mpeg2 komprimeringen da)...

8. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, kameraet mitt er godt det :p

edit: kor mykje måtte du ut med for kameraet ditt?

9. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Visste ikke helt om jeg skulle starte en ny tråd om dette eller ikke :S

Men uansett så har vi et kjempeproblem. Det lar seg jo løse men det er provoserende irriterende! Det nye kameraet har jo en minimums driftstemperatur på 0 grader, altså kan folk som bor i kalde strøk bare glemme å filme utendørs. Filmen vi lager vår fåregår om vinteren hvor ca 1/3 av det er utendørs og det er jo vanskelig å komme over 0 grader om vinteren på kveldstid! Vi filma nå nettopp i nesten 2 timer, holdt på å fryse ræva av oss i 6,5 minus grader. Da jeg kom hjem og fikk plugget i kameraet for å se på dagens mesterverk var INGENTING DER! Var som om jeg aldri hadde trykket på rec knappen. Vi prøvde å se filmen der og da, men da var det bare en blå skjerm så det var tydelig at avspillingen ikke fungerte når det var kaldt, men neida. Fungerte ikke å filme når det er kaldt heller!

10. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ga du kameraet nok tid til at kondensen inni fekk tørka seg mellom kvar gong du skrudde det på? Dessutan, ingen videokamera fungerer korrekt under 0 celcius, ikkje mitt dvx100 heller.

11. darkshogun

darkshogun Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    jeg har stått ute i to timer i -10 grader og sterk vind med et Sony FX1 uten problemer :wink:

12. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, men etter kva eg veit, so er ikkje det sunt for kameraet ditt. :wink:

13. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her streiker det i alle fall totalt bare vi er utendørs (virker det som).

14. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Måtte bare si det at nå er kameraet herved ødelaget. Nå har vi samme problemet uansett hvilken temperatur. Man trykker "play", skjermen blir blå og det vises en kassett som står å går, ingen bilde. Er så sur nå at jeg kunne sprekke :evil:

15. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm, dette med blå skjerm trur eg det er nokon på dvxuser som har hatt med sin DVX og. Trur ikkje det er eit for alvorleg problem, spør der du, under "other cameras" seksjonen. Lykke til med kameraet ditt, då!

Del denne siden