Bilder av sminke og kostymer?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Gudde, 4 Mar 2005.

1. Gudde

Gudde Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Savner litt flere bilder av ting folk har gjort her, så jeg poster et av mine og håper på flere.

Dette er fra en film jeg var maskør/FX-freak på i 2001:
    http://home.broadpark.no/~ehoe/gudde/bilder/maskelaging/Ferdig paasminket.jpg

All respekt til skuespilleren btw. Budsjettet gjorde at vi måtte filme 25 timer i strekk siste dag med maske, da vi bare hadde råd til å støpe tre masker. De siste 2-3 timene gikk med på å sprute blod på ham, med tannproteser i over- og undekjeven, gelatineapps på hendene og crazylences på øynene. ...og han som ikke bruker linser til vanlig.

2. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fet sminka da! drit bra! Gått på Skole om det der eller?

3. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det der var drit bra :D

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skulle bare ønske at eg kunne sminke noe liknende - for det kommer jeg til å trenge til en film. Er det noe tutorial for slike?

5. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det så jo sykt bra ut da 8)

6. Gudde

Gudde Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Gikk Fagskolen for dekorativ kosmetik i Odense i 96/97, men brukte stort sett fremgangsmåten beskrevet i Grande Illusions 2
    http://www.frightcatalog.com/Hallow...ween+Books/rb121_Grande-Illusions-Book-2.html

Hvis jeg husker rett var budsjettet til maske og tenner 1500,- og da fikk vi støpt tre eksemplarer av masken (som kun kan/bør brukes én gang). Tennene holdt heldigvis gjennom hele innspillingen, noe som ikke alltid er tilfelle.
    Linsene var vanlige crazylensces til ca 300,-
    Klørne han hadde på hendene (vises ikke på bildet men...) var en form for "votter" av gelatine, og det skal jeg ALDRI gjøre igjen. De holdt så vidt, men skapte en del hodepiner underveis.

7. remiant_85

remiant_85 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    rått, her har vi visst en norsk Tom Savini ;) hehe, kunne tenkt meg og sett filmen ? er den å oppdrive noen steder ?

8. TheBurtonGang

TheBurtonGang Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    kjedsomhet

ehh jeg kjeda meg litt...

den siste er utrolig dårlig..

Del denne siden