bilder for 3D refleksjoner

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av MonoProd, 2 Sep 2011.

1. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Greia er:
    Jeg skal lage en liten film med 3D ellementer oppå vanelig film.
    Det skal hovedsakelig være sylindere som "åler" seg innover eller rundt i bildet på en spline. Noen tips til hvordan jeg får mest realistisk refleksjoner og lys til dette?

Sette sammen bilder dere jeg paner 360 grader ca. midt i scenen, og setter dette som et material på "sky" i cinema4D, og lager lys og refleksjoner basert på den? eller går langs den tenkte sylinderen, og tar bilder den veien som er rettet mot kameraet, for så å sette dette på en "cube" i c4D?

Går det evt å kombinere disse to? eller har noen andre forslag? eller tutorials på dette?

håper dere skjønte hva jeg mente, var vist ikke så lett å forklare 3D saker, haha :)

2. MadsA

MadsA Citizen

3. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: bilder for 3D refleksjoner

Ja, har sett denna :)
    men vet ikke helt om den egner seg like bra når objektet beveger seg i z-space

for på den tuten så tar han jo refleksjons bildet i en sirkel der hvor objektet skal stå, men siden objektet mitt er en linje innover, vil jo da slutten og starten av linja få feil refleksjoner?
    vanskelig å forklare no bedre enn det, håper dere skjønner :)

4. MadsA

MadsA Citizen

Tror det skal bli ekstremt vanskelig å få perfekte refleksjoner. Den eneste løsningen jeg kan se for meg er å bygge objektene rundt og texture dem med bilder fra stedet du skal skyte klippet. Litt tidkrevende, men det må du jo finne ut, løsningen kan jo være å bare gjøre reflectionen på texturen litt blurry og ikke ha så veldig mye reflection.

Men den eneste måten å finne ut om det funker er jo å prøve det :)

5. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

De fleste bruker bare et HDRI bilde til å lys sette og gi refleksoner både til stilbilder og animasjon. Men de begynner å finne andre muligheter å gjøre det på. Som feks lage hele bakgrunnen i 3d og texturere dette med en hdri texture.
    Dette blir jo mye mere avansert og ikke noe å anbefale for det første prosjektet ditt. Vanelige panorama bilder(anbefalt hdr) gir veldig bra resultat, og har ikke noe å si om objektet beveger seg i enten X,Y,Z....

kan jo ta en titt på dette for å se på den mere avanserte løsningen
    http://www.youtube.com/watch?v=1d8ypguQjFw&feature=related

6. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

okei, takk for respons :)

bare en siste ting jeg lurer på, når jeg tar dette 360 graders panorama bilde og setter det som texture på sky-elementet, så blir det litt dratt ut..
    lurer på om noen vet hva slags forhold mellom bredde og høyde som gir best resultat og evt, antall px hver vei :) ?

Del denne siden