Billig måte å lage squids?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av cereal, 10 Aug 2004.

1. cereal

cereal Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg vil ha en scene (kanskje flere) i filmen min hvor det skytes blant annet på et hus, og vil da gjerne ha en del effekter ala skudd som treffer veggene. Men hvordan kan jeg gjøre dette uten å bruke en formue på å kjøpe squids (små kinaputt lignende ting som eksploderer) å lime på vegga? Kan dette gjøres i post på data og fortsatt se bra ut?

2. Dag

Dag Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Det heter squibs og er en proffesjonell måte å lage objektstreff fra våpen eller splinter.. Men det går alltid an og bruke paintball med krittkuler, hvis du skal simulere ett kuletreff på en vegg el.
    Men hvis du skal simulere kroppstreff, er dette en fin link:http://www.exposure.co.uk/eejit/blood/index.html
    Vi i GHL har brukt dette i noen filmer, fungerer bra hvis du har gjort alt ordentlig. :roll:

3. cereal

cereal Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker! Kul side, lærte noe nytt i dag og! Lurer fortsatt på hvordan vi får til treff på vegger o.l. Paintball? Hvorfor ikke, men hvor kjøper vi sånt ( brukt?) og hva er ca priser? Noen som vet? (Bor i Oslo) Kan kule treff på vegg ordnes i post på data? Blir det bra?

4. Kyrre

Kyrre Citizen

Treff på veggen kan lett ordnes med paintball med kritt i på veggen. Denne teknikken ble blandt annet brukt i filmen "Rules of Engagement". Å lage kuletreff i post production er jo også fullt mulig, men jeg ville kalt det ganske unødvendig, når en kan oppnå bedre resultater med paintball metoden. Du kan sikkert få et brukt paintball gevær til rundt tusenlappen.
    Sjekk på www.qxl.no

Del denne siden