Birth of the Dragon - musikk av AgaMusic

En tråd i 'Musikk' startet av AGAMusic, 14 Mai 2012.

1. AGAMusic

AGAMusic Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  2. Titan

Titan Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Birth of the Dragon - musikk av AgaMusic

Hei Andreas,

Fett stykke dette her!
    Liker det derimot best fra 1.48 og ut. Åpningen synes jeg bar preg av mye hard velocity og litt mindre bra samples. Det høres veldig programmert ut frem til 0.52, men blir bedre etterhvert.

Temaet fra 2.40 -> er veldig flott og mye mer tematisk distinkt enn hva som er vanlig (imho) i norsk film i dag - dette er bra.

Så hjemmesiden din og hørte litt på det andre du har laget, bl.a. "Don´t" og "Persian Empire".
    Høres ut som om du liker å jobbe i forskjellige stilarter og kanskje ikke utelukkende i orkesterland?

Du har rett: Orkesterbibliotekene dine er nok ikke de beste, men hører at du bruker dem for hva de er verdt - hvilket gjerne er poenget.
    Anbefaler å skaffe deg minimum EWQL Orchestra Gold for orkester og kanskje et litt bedre piano. Anbefaler Vienna Concert Grand der. (NATIVE INSTRUMENTS : HOME | HARDWARE AND SOFTWARE FOR MUSICIANS, PRODUCERS, DJS, GUITAR AND BASS PLAYERS)

Hvis du skal jobbe mer orkester ville jeg anbefale deg å lese litt om hvordan man får det til å låte live, ved hjelp av clever klang og delays.
    En bok som omtrent er pensum der er "The guide to MIDI orchestration", link her: http://www.amazon.com/Guide-MIDI-Orchestration-Paul-Gilreath/dp/0964670526. Skikkelig gullbok som tar for seg mye av faget med å jobbe Orkester på boks.

Satt follow på SoundCloud og ser frem til å høre mer!

3. AGAMusic

AGAMusic Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei,
    Takk for tilbakemeldinger! Jeg er vel egentlig ganske enig med deg, og skal etterhvert kjøpe bedre orkesterpakker. Bør vel også sjekke ut den boka ja :)

Jeg liker å jobbe innenfor forskjellige stilarter ja, og har en filosofi om at jeg skal ha minst over 50 % live instrumenter eller reamping i prosjektene mine. Dette stykket var litt annerledes, for her ville jeg teste ut ulike teknikker for å få midi-orkester til å låte bedre. Jeg har jobbet en del med forskjellige klanger osv, men er enig i at jeg kunne tatt dette enda lengre. Dette er jo mitt første orkesterstykke for MIDI-orkester, så jeg skal jo jobbe endel for å kunne skrive enda mer overbevisende stykker i fremtiden :) Men takker for tilbakemeldinger, og skal sjekke ut både bok og instrumentpakker :D

4. Titan

Titan Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Hei igjen,

Hvis det er første stykket for MIDI-orkester er det virkelig bra jobba :)
    Sjekk også ut Vienna Opus serien, for litt mer overbevisende soloinstrumenter. VIENNA SYMPHONIC LIBRARY > PRODUCTS > SINGLE INSTRUMENTS > FLUTES & REEDS

Å blande inn live instrumenter er en veldig bra plan. Har spesielt gode erfaringer med et par strykere, eller f.eks et horn oppi alt det andre. Lyden av harpiks rett og slett :)

Er litt nysgjerrig på hva du mener med "reamping" i denne sammenheng? Tenker du å reampe sampla instrumenter på noe vis?

5. AGAMusic

AGAMusic Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ikke sant. Jeg er nettopp ferdig med et filmprosjekt hvor jeg skrev jazzmusikk. Kjenner noen musikere som gjerne stilte opp til å spille både flygel og saksofon, og jeg fikk en sound som få kan matche :D

Med reamping mener jeg å spille av feks en vst fiolin/fioliner gjennom en høyttaler, og ta det opp med en god mikk/mikker på en gitt avstand. Da får jeg en større dybde i musikken, og det høres ofte mer ekte ut :) Kan vel si at jeg adder litt varme og rom til samplene :)

6. Titan

Titan Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Hei igjen,

Da forstod jeg deg riktig. :) Det er flaut å innrømme, men det har jeg faktisk aldri prøvd.
    Har du noen eksempler liggende på hvordan det låter?

Del denne siden