Bruk av animasjon-hva slags program???

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Ballademaker, 17 Mai 2010.

1. Ballademaker

Ballademaker Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei jeg er grønn på det her, men jeg lurer på en ting da, hvordan lager jeg en animasjons film til eget bruk for å reklamere for meg selv. hva slags program trenger jeg på min pc for å lage animasjoner:))

takk for hjelpen. har en låt ute på youtube - www.youtube.com/ballademaker som heter karma flow, er noe slikt jeg tenker meg. den animasjonen er det en kar i Nederland som har laget som heter motom. han er å finne på , www.korg-lab.com, han er flink på slikt. han har laget en del til meg allerede. så jeg anbefaler han. kreativ og morsom fyr.

vel håper noen svarer på mitt spørsmål ang animasjon hvordan???

m.v.h. Ballademaker

2. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det er veldig mange programmer man kan animere med, After Effects, 3D Studio MAX. Men det er ikke bare å gjøre noe. Animasjon er et studie på bacheler-, master- og universitetsnivå. man må ha holdt på med animansjon veldig lenge før det ser ut som noe, dvs, det er ikke noe man plukker opp med en gang. jeg har holdt på med 3D og animasjon i et halv år og jeg er fortsatt så dårlig at det er pinlig. :p

det du vil ha på den videoen er ikke så vanskelig å lage. kan tenke med After Effects

Sist redigert: 17 Mai 2010
  3. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med anim8or.com?

4. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blender er gratis. :)

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du som lager musikk kjenner vel til at instrumenter, klaviatur, programvare etc. koster - og det gjør de gode programmene for animasjon også.

After Effects er nevnt. Et godt verktøy som leveres til Windows og Mac. Det koster mye for "mannen i gata", men du har dertil kontroll på hva du driver med også. Og som i musikken, tar også animasjon en del tid å lære seg.

Skal du gå inn på mer spesifisert type grafikk og animasjon som nevnt tidligere i tråden, 3D, vil det kreve en god porsjon tålmodighet. Om du ikke har mulighet til å ta kurs, vurder i det minste å kjøp bøker eller opplæring på DVD eller nett. Det finnes plenty med kilder til lærdom uavhengig av hvilken programvare du går for.

Tenker du prismessig ligger Cinema 4D og LightWave godt an. Tenker du kun på hva "alle andre" bruker, må du også bla ut med det mangedobbelte. 3D Studio Max og Maya er vel de mest brukte blandt vanlige dødelige, og skal du gå helt bananas har man Houdini som overgår alle de andre nevnte - og igjen - dette har sin pris..

Pr. dags dato ligger prisene sånn som dette
    LightWave 3D: ~ 5.650,-
    Cinema 4D basispakke: ~ 6.300,-
    Cinema 4D full pakke (gir de samme muligheter som LightWave): ~23.000,-
    3Ds Max: ~ 21.000,-
    Maya: ~ 21.000,-
    Houdini basispakke: ~ 12.500,-
    Houdini full pakke: ~ 50.000,-

Til samtlige nevnte programmer finnes det flust av plug-ins som kan gjøre ting lettere for deg i den tekniske prosessen hvor du skal gjennomføre idéen din praktisk. Noen er gratis, andre koster litt, mens noen få koster nesten like mye som programvaren kostet deg i utgangspunktet.

Sist redigert: 17 Mai 2010
  6. UlrikS

UlrikS Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vell, jeg har lest en del om 3Ds Max og Maya og utifra det jeg har fått med meg er dette den beste softwaren på markedet innen 3D-animasjon. Hvis du skal ha veldig enkle animasjoner, derimot, klarer du deg sikkert med Adobe Flash, som er det eneste animasjonsprogrammet jeg har vært borti. Men After Effects er også veldig brukbart hvis du skal ha en slik animasjon som i den videoen du henviste til :)

E: Var litt kjapp med å si at 3Ds Max og Maya var det beste på markedet, men vet ikke nok om dette til å uttale meg om det. Tenker at OlaHaldor vet litt mer enn meg om dette så Houdini er nok best da :p

Sist redigert: 18 Mai 2010
  7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Max og Maya er "best" fordi "alle" bruker det. Med det sagt, er det mange som får til de utroligste ting med billigere og gratis programvare. Alt er relativt. Max og Maya er enestående på karakteranimasjon, men stiller heller dårlig mot Houdini på nettop dette punktet.

Alle kan gjøre dynamics, partikler, generell animasjon som f.eks. tekst og andre fancy elementer. Til slutt er det kort og godt hvor stor lommeboka di er som bestemmer.

8. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    må vel leke smart å si: Det spiller ingen rolle om du har et supert program, hvis du ikke kan bruke det. (A) :p

9. lurifax

lurifax Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Bruk av animasjon-hva slags program???

Jeg foreslår enkelt og greit ToonBoom Animate.. Utrolig enkelt å bruke så lenge du har kreativiteten i orden.

Del denne siden