Bruke canon550d kjøpt fra USA

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av Trym, 11 Mar 2010.

1. Trym

Trym Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!

Det er egentlig 2 ting jeg lurer på, håper på at noen av dere kunne hjulpet meg litt:)

1. Faren min skal til New York i påskeferien, og jeg har da lyst til å benytte sjansen til å kjøpe meg canon eos 550d. Jeg regner da med at jeg kommer til å få noe problemer angående PAL og NTCS, eller ikke? Jeg kommer i hovedsak til å bruke kameraet til filming) Hvis det skulle oppstå problemer med dette, hva vil da problemene være? kan jeg legge inn footy, og redigere normalt selv om jeg har et kammera av NTCS?

2. Er det noen av dere som har noen erfaringer med dette cammet? eventuelt om det lurt å kjøpe bare kamerakroppen, og heller kjøpe en annen linse enn den som følger med? :)

Takker for alle svar! :)

2. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har ikke lest nok om kameraet til at jeg vet om du får problemer angående PAL og NTCS, men du finner sikkert ut av det ved hjelp av google... Det jeg kan fortelle deg er at du bør bare kjøpe kamerahuset, for så å bruke litt ekstra penger på en god linse. Har hørt at stocklinsen som følger med er ganske crap. Har dog ingen anbefalinger til linser siden jeg er ganske ny på dslr kameraer selv!

3. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vidvinkel, 10-22 er et objektiv du bare må ha... Du dekker utrolig mye, kommer ikke til og ville bruke så veldig mange andre objektiver, kan også anbefale 18-200 :D

- Dilorko

Sist redigert: 12 Mar 2010
  4. lowertimes

lowertimes Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Til vidvinkel kan jeg anbefale sigma 10-20, den er veldig bra etter min erfaring :)

5. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvilke konsekvenser får man om man bestiller et NTSC kamera? Beklager at jeg spør i din tråd, håper det går greit!

6. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det heter objektiv, ikke linse!111

7. Aamli

Aamli Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Du vil ikke får problemer med PAL/NTSC på 550d/t2i fordi du kan velge i menyen inne på camet om du vil filme PAL eller ntsc. I følge Bloom og gjengen på dvxuser, er vistnokk tokina 11-16mm en "must have" linse om du filmer med HDSLR. Kanskje helst på de med 1,6 crop.

Men kommer selvfølgelig helt ann på hva du skal filme

Del denne siden