Bunker - LAST DEN NED! GRATIS!

En tråd i 'Reklame !' startet av Ustabil-Kim, 12 Jul 2005.

1. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Så problemet ligger i hukommelsen din, med andre ord, ikke i Bunker. Må være plagsomt for deg å se film når du ikke gjenkjenner biroller fra en scene til den neste. Jeg vet om et annet dyr som fungerer på samme måte - gullfisken.

2. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Samsonite

Samsonite Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ok, så filmen mens jeg lastet ned. Har et par ting på hjertet, men først vil jeg bare si at jeg ikke har noen medlidenhet for amatørargumentet rett og slett fordi dette ikke er en amatørfilm, men en semi-prof film av folk som tydeligvis har gjort det en haug med ganger før og vet hva de driver med.

Mye av filmen var bra. Locations var supre, det ga en "industrial feel" til filmen og tankene mine gikk til Half-Life 2 som er en av de beste spillene jeg vet om. Nydelig.

Kostymene var også kule. Likte at de så litt ut som moderne pirater og minte meg om Romper Stomper, selv om det kanskje til tider var litt overdrevet.

Filmingen var god, men redigeringen kunne vært bedre. Det var mange hopp-klipp som fikk øynene mine til å danse rundt på skjermen, noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg helt hva som skjedde i starten. I tillegg var det litt for mye bruk av slow-motion, noe som i mine øyne ikke alltid passet like godt inn.

Lyssettingen var kul. Spesielt i den gangen hvor det levende liket og fangen oppholdt seg - stilig tekstur på fjeset! Likevel var det til tider overeksponert(la spesielt merke til siste klipp før de går inn i bunkeren), men det er bare en bagatell.

Skuespillet var opp og ned. Som du nevnte i din post, Kenny Wang, var første halvdel tilnærmet elendig(dama + fangen hadde stiv kroppsgang) mens skuespillet ble bedre og bedre jo lenger ut i filmen man kommer. Likte spesielt skuespillet til han som begynte å drepe brillemannen - det var til tider veldig overbevisende.

Lydsiden var ikke spesielt bra. Skal ikke kommentere noe særlig mer på musikken annet enn at det var repetitivt. Du kunne også tatt med mer omgivelseslyder(ah, faen - ambient sounds) for å skape mer stemning. Talen inne i bunkeren fikk jeg ikke særlig mye av. Går ut ifra at du ikke brukte ekstern mic? Har ikke så særlig mye erfaring med dette, men jeg tror en micboom over hodene på skuespillerne for så å legge til bakgrunnslyder senere hadde gjort mye for det professjonelle helhetsintrykket.

Historien var ok. Det eneste som jeg stusset på, var at det vokste store frodige trær i bakgrunnen, ettersom trær trenger humus for å vokse som igjen trenger større dyr som igjen - ja du skjønner :wink: . Leste hva du sa, og det forstår jeg veldig godt, men kunne dere ikke bruke set extensions i AE til en viss grad?

Eller misforstå jeg premissene?

Alt i alt en grei film. Ble inspirert til å lage lignende filmer, ettersom dere har bevist at kule sets og bra lyssetting ikke nødvenigvis hører til Hollywood.

Godt gjort, og stå på! 8)

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Takk for gode ord. At du anser oss som semi-proffe tar jeg som et stort kompliment - og du likte jo filmen tross dette også.

Hadde jeg kunnet AE ville jeg fikset trærne, og hadde jeg hatt god mik på bom og lydmann ville jeg også brukt det. Men bom ville ikke gjort store forskjellen på grottescenene - siden det bråkte noen infernalsk nesten hele tiden fra rensemaskiner og trailere.

Bra du ble inspirert, kan ikke unngå å bli det av postapok - det er det en haug med andre som er blitt etter Bunker også.

5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ville bare opplyse om at Bunker nå var tilgjengelig i Xvid. Et mye mer behagelig format enn wmv. Har også lagt ut engelske tekster for dem som liker det. Vil komme med norske så fort jeg eller noen andre orker å fikse dem, og med Thai så fort jeg får det til...

Direktelink! 699mb.

6. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
  7. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Faktisk så hadde boom hjulpet mye på. En lang shotgun mik, ala Sennheiser MKH 70-1, som tar opp i et veldig smalt mønster, altså, den tar opp det du retter den mot, og ikke så mye av bakgrunn osv. Dyr mikk though, men siden dere hadde budsjett så burde dere ha prioritert lyd høyere ;)

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Hadde også hjulpet med Brad Pitt og John Travolta, men det man ikke har, det har man ikke. Hadde ikke penger til annen mik. Og den vi brukte på kameraet var faktisk en retningsmik, dog ikke av wunderbar kvaliteit. Når duringa runger i grottene som i Bunker, så hjelper det pent lite med superretningsmik, for lyden slynges tilbake og kommer også fra den retningen hvor skuespillerne snakker.

9. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Du kan ha verdens beste mikk på kamera og få rævdårlige resultater. Få mikken nærmere. Om lyden reflekteres av gulvet, så hold boomen under personene. Å operere en boom krever erfaring og forståelse av lyd. Jeg vet at dere kunne fått det til bedre dersom dere hadde hatt pengene. Men en lekse lært der. Vent heller til dere har penger til å gjøre lyd delen skikkelig :)

10. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skal man vente til man har penger til å gjøre ting skikkelig må man vel vente i 18 år til man har spart opp en million kroner. Men da har man plutselig så mye penger at man like gjerne kan spare opp til skuespillere også... før man vet ordet av det er man 60 år og manuset man skrev er avleggs. Heller lage dårlig film enn å ikke lage film. Heller lage store deler av en film enn å ikke lage noen film.,,

11. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Bullshit. Det er snakk om å prioritere lyd, som er noe av det viktigste. Det var god nok kvalitet på bilde og andre ting. Prioritetssak.

12. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jepp. Prioritetssak. Prioriterer å lage film, ikke vente til jeg har penger til god lyd, da jeg må dubbe alt på nytt likevell. Man får ikke brukbar settlyd med mindre man har retningsmikken i halsen på skuespillerene. Ikke nytter det med retningsmikk når vinden slår seg vrang...

13. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    No offence men jeg tror ikke du har så mye peiling på lyd, og det er det som er skummelt, med folk som vil lage film men ikke prioriterer lyd. Så anbefaler å gjøre det i videre prosjekter. Det er utrolig viktig. Ikke vits å diskutere dette mer, men ta å les litt rundt og lær.

14. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg tror du bør begynne med radio Alekstef. Jeg vil alltid komme til å synes bildet er viktigere enn lyden, og synes ikke jeg har laget en film med mindre det er bilde der. Hadde jeg hatt muligheten til perfekt lyd på Bunker, så hadde jeg hatt det. Jeg prioriterer fete kostymer foran lyd i en postapok. Folk i adidastøy i en slik film for å å få råd til god lyd, vil sette en igjen med en film som er idiotisk.

15. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Alle faktorer spiller inn ja, du har rett, men jeg er sikker på at det kunne vært lagt litt mer godvilje i det på lydsiden. Skal ikke så mye til vet du!

16. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det skal mye til når man er two-and-a-half-men-film-crew. Det er lett å gi faen i lyd når man har null interesse for det selv og samtidig må styre alt annet...

17. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Det skjønner jeg godt. Visste ikke at dere var så få, men vet hvordan det er.

18. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Ikke nok med at det er tomanns-crew. Den ene spiller i filmen i tillegg. Samme problemet er det jo såklart i Killing Heat og da spiller begge.

19. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man ville definititvt hatt egen lydmann... Ring niss eller noe de elsker å sende ut folk for å gi dem erfaring. De har to års utdannelse og utstyr. Lyd kan redde dårlig bilde, bilde kan ikke redde dårlig lyd, som det sies.

20. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med vimeo? De støtter HD 720P 1400kbit, evt 400kbit 480x360 aktig oppløsning. Bittelitt bedre enn youtube med high quality.

Del denne siden