Hvordan kan jeg best mulig lage slike knapper/rammer i After Effects? Noen som har erfaring med dette eventult vet om noen tutorials? Hvordan får jeg REC til å blinke, er det ved keyframes? Når jeg gjør dette får jeg kun fading fra 0% opacity til 100% opacity! Skal det være • foran eller etter REC? Takker for alle svar! -ChrisseNisse
Jeg hadde jallefall lagt et aknskje litt mer kulere recramme i illustrator, der jeg lager rec for seg selv og setter det sammen i after effects, med å lage egen comp til bare rammen. så hadde du lagt 1 sek uten rec og 1 sek med rec, så hive du compen inni compen der filmen er så legger den øverst i layers å setter den på repeat kanskje vanskelig å forstå dette, men det er også grunnen til jeg ikke utdanner meg som lærer
Fant en expression du kan bruke for å få "REC" til å blinke: blinkSpeed =10; n = Math.sin(time*blinkSpeed); if (n<=0) 0 else 100; Kilde: http://aefreemart.com/2007/05/13/blink-20/
Dette kan jo gjøres ganske enkelt me layers i After Effects. Jeg ville har trykt Layer -> New.. -> Solid... -> valgt farge(hvit som i eksempelet) for å lage rammene. Du kan enten maske denne soliden eller du kan endre formen på soliden ved å trykke på sidene/kantene og forme det sånn du vil. Tekstene kan du jo egentlig bare bruke Layer -> New... -> Text. Jeg kan utdype meg enda mer om du ønsker det, men det er egentlig ganske enkelt når du forstår det. Du kan også lage batteriet med solids. Å få rec eller andre ting til å blinke trykker du på stoppeklokka ved siden av Opacity, setter opacity til 0% også går du fram et par frames og setter opp opacity igjen. Så kan du kopiere disse keyframes'ene videre. Kanskje litt dårlig formulert, det er lettere å gjøre det i After Effects enn å forklare det.
på Layeren du har lyst å ha blinkingen på, så trykker du t, da kommer opacity fram, så holder du Alt og trykker på stoppe klokken, da kommer det fram sånn du kan skrive experssions for opaicty
Dette kan gjøres på mange måter. Er du kjent med photoshop? Isåfall kan du lage alt der med transparent bakgrund, animere det og eksportere i videoformat og legge det over klippet ditt i AE.