Camera Look i After Effects?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av ChrisseNisse, 28 Jun 2010.

1. ChrisseNisse

ChrisseNisse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan kan jeg best mulig lage slike knapper/rammer i After Effects?
    Noen som har erfaring med dette eventult vet om noen tutorials?
    Hvordan får jeg REC til å blinke, er det ved keyframes? Når jeg gjør dette får jeg kun fading fra 0% opacity til 100% opacity!
    Skal det være • foran eller etter REC?

Takker for alle svar!
    -ChrisseNisse

2. lassetvedt

lassetvedt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg hadde jallefall lagt et aknskje litt mer kulere recramme i illustrator, der jeg lager rec for seg selv og setter det sammen i after effects, med å lage egen comp til bare rammen. så hadde du lagt 1 sek uten rec og 1 sek med rec, så hive du compen inni compen der filmen er så legger den øverst i layers:D å setter den på repeat:D

kanskje vanskelig å forstå dette, men det er også grunnen til jeg ikke utdanner meg som lærer ;)

3. Kaimani

Kaimani Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  4. ChrisseNisse

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ingen som har vært borti dette før??

5. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette kan jo gjøres ganske enkelt me layers i After Effects. Jeg ville har trykt Layer -> New.. -> Solid... -> valgt farge(hvit som i eksempelet) for å lage rammene. Du kan enten maske denne soliden eller du kan endre formen på soliden ved å trykke på sidene/kantene og forme det sånn du vil. Tekstene kan du jo egentlig bare bruke Layer -> New... -> Text. Jeg kan utdype meg enda mer om du ønsker det, men det er egentlig ganske enkelt når du forstår det. Du kan også lage batteriet med solids.

Å få rec eller andre ting til å blinke trykker du på stoppeklokka ved siden av Opacity, setter opacity til 0% også går du fram et par frames og setter opp opacity igjen. Så kan du kopiere disse keyframes'ene videre.

Kanskje litt dårlig formulert, det er lettere å gjøre det i After Effects enn å forklare det.

6. ChrisseNisse

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for god hjelp!!

7. ChrisseNisse

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvor skal jeg lime inn koden, har aldri brukt slike koder...

8. lassetvedt

lassetvedt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    på Layeren du har lyst å ha blinkingen på, så trykker du t, da kommer opacity fram, så holder du Alt og trykker på stoppe klokken, da kommer det fram sånn du kan skrive experssions for opaicty ;)

9. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette kan gjøres på mange måter.
    Er du kjent med photoshop? Isåfall kan du lage alt der med transparent bakgrund, animere det og eksportere i videoformat og legge det over klippet ditt i AE.

Del denne siden