Canon 550D + dslr rigg

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av Andrès, 11 Feb 2010.

1. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Canon har nå kommet med enda et dlsr kamera. Kameraet har ca de samme videospecsa som 7d, men koster rundt 800$ for kamerahuset!

Jeg har sett endel video fra 7d'en og må si at det frister med et slik dslr kamera.

Men... disse kameraene er jo egentlig bygd for stillbilder så man må jo skaffe seg en eller annen slags rigg, slik at man kan skyte mer stabile shots. Så jeg tok en titt på redrock micro sin dslr shoulder rigg og den kosta rundt 12000 kr. Er det noen som vet om noe billigere shoulder mount for et dslr kamera som det også er mulighet for å sette på en ekstern monitor?

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan ikke hjelpe deg med nøyaktig det du spør om, men her er en link til et sted hvor du kan finne bilder og film som er tatt med kameraet (under riktig underoverskrift):
    http://www.dinside.no/835003/canon-eos-550d-lansert

Har ikke lastet ned selv, pga dårlig nett her, men tenkte det var interessant. Videre sies det at veiledende norsk pris er 7 499 kroner - noen sier 8 000 kroner - og at det kommer i salg 24. februar:)

3. robiop

robiop Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hvis du er på utkikk etter en billig skulderrigg kan jeg anbefale deg dsl-17 fra Gini: http://shop.ebay.com/gini.1980/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=25

Det er en hel tråd om denne riggen på Cinema5D-forumene: http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=21&t=6582

Jeg har selv kjøpt denne riggen, og holder nå på å samle isammen alt jeg trenger av utstyr til å ferdigstille denne helt. Har Canon 7D med 24-70L, 50mm 1.4 og 70-200mm 2.8. Riggen er svært billig i forhold til andre rigger, men er virkelig kvalitet når du ser den og får holde i den. Anbefales.

Betalte ca 2000 for selve riggen, så kommer tripodmount i tillegg hvis du vil ha det. FF og mattebox hvis du vil ha det, osv osv. Bare fantasien begrenser hva du kan sette på denne riggen.

Tenkte jeg skulle starte en tråd med utviklingen av denne riggen om det er av interesse. Ellers kan jeg anbefale cinema5D-forumet til informasjon om VDSLR-verdenen.

- Robin

4. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk for svar!

Start tråd! Hadde kanskje vært greit å starta en generellt om VDSLR + tilbehør og anbefalinger!

Det er vel muligheter å kjøpe en slik "arm" som du kan sette på for å kunne bruke ekstern monitor? Har du noen forslag til billige som funker med den riggen?

5. robiop

robiop Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    En slik arm har jeg ikke vært borti, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg bruker en enkel redrock micromount til å feste en 7"monitor på riggen.

6. -Andreas-

-Andreas- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne her bruker jeg sammen med min 5DMKII vdslr rig:
    http://16x9inc.com/store/cart.php?m=product_detail&p=182

Fungerer veldig fint. Sammen med redrock rigen bestilte jeg en slik "accessories plate" eller hva det heter, som har mange gjengehull i seg. Så monterer jeg cine armen på den og ut til monitoren på siden.

Synes virkelig at man burde starte en VDSLR tråd her på forumet, med tanke på at flere og flere går over til denne typen kameraer!

7. Fredrik J.R

Fredrik J.R Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Canon 550D + dslr rigg

Hvor og hvordan greide du å få riggen til den prisen? Og ja, det er absolutt av interesse at du lager en tråd om riggen din. Jeg vurderer selv den overnevnte riggen fra Gini.

Del denne siden