Canon 550D format problemer!! HJELP!

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av martinbremnes, 27 Jul 2010.

1. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vis vedlegget 149 Vis vedlegget 152 Vis vedlegget 150 Vis vedlegget 151
    Hallo

For ikke lenge siden kjøpte jeg meg en nydelig utgave av Canon 550D og alt virket som en drøm...
    MEN jeg måtte klippe i iMovie '09 (sier seg selv) så jeg bestemte meg for å få tak i Final Cut Express ikke FCP (Grunnet prisen)

MEN probleme oppsto da jeg skulle sette meg ned og redigere hele sullamitten for, som alle vet, så må man konvertere H.264 formatet til noe mer tyggbart for FCE.

Jeg hiver meg straks over konverteringsprogrammet de fleste bruker; MPEG-Streamclip.
    Jeg har lest meg opp til at Final Cut liker bedre å jobbe med sitt eget "ProRes 442" format enn de aller fleste. En Fyr har også sagt at DVCPRO HD formatet også er like tyggbart. Så derfor begynte jeg straks å lete etter de to formatene.

MEN her er det virkelige problemet: På listen over alle de mulige formatene som er tilgjengelige så vise verken "Apple ProRes" eller "DVCPRO HD"

Jeg har ikke Final Cut Pro og det virker som om det er den eneste måten å få tak i de formatene. De skal visstnok bli installert når man installerer FCP.
    På et av bildene jeg har lagt ved så vises listen med alle formatene som er mulige og konvertere til.

Hvis jeg bruke det vanlige .MOV formatet (H.264) Så må jeg Rendre klippen i Timelinen hver eneste gang jeg legger dem til.

Mitt spørsmål til dere er da:
    Hvilklen arbeidsflyt har dere når dere jobber med DSLR materiale? Hvis dere også har en 550D og FCE så VÆR SÅ SNILL og fortell meg hvordan dere takler dette!

Det hadde også vært fint hvis dere som har FCP og et DSLR kamera forteller hvordan dere jobber i post!

-Martin B

2. Aamli

Aamli Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg bruker ikke FCE, men bruker NeoScene fra cineform til å konvertere filene. Du kan prøve det gratis i 14dager(koster 6-700kr).. Da bruker du cineforms egen hd codec, som er meget bra og følger med programmet!

try it:
    http://www.cineform.com/neoscene/

3. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for svar!

Jeg fant ut av det før du svarte men resultatet var i ganske dårlig kvalitet så jeg skl prøve forslaget ;)

Del denne siden