Canon 60D !

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av canonphoto, 16 Aug 2012.

1. canonphoto

canonphoto Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei , jeg lurte på hva er de beste innstillingene og bruke på 60D når det gjelder filming ? Iso,Fps,NTSC,PAl..osv.. ? Filmer mest sport som Skateboard,Snowboard og Wakeboard :)

2. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Canon 60D !

Jeg bruker Canon 60D og filmer mye skateboard og snowboard selv. Filmer i NTSC for å få mulighet for 60fps og ikke bare 50fps. Så kjører jeg oppløsning 1280x720 60fps. ISO, blenderåpning og lukkerhastighet varierer ut ifra hva som skal filmes, hvor mye lys det er osv. Lek deg fram! Lurt å holde ISO'en så lav som mulig. Filmer også i flat style (google det) slik at det er bedre å fargekorrigere etterpå.

3. SimonBogdan

SimonBogdan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Canon 60D !

Liten tommelfinger regel på lukker er at den skal være dobbelte av fps, har du for lav lukker vil det hakke og har du for høy så ser det rart ut. Når det kommer til blender så må du tenke hvor mye du vil ha i fokus, jo mindre blenderåpning(høyt blender tall for eksempel f8 eller f11) jo mere er i fokus, men da vil kamera slippe inn mindre lys som da resulterer i at du må skru iso opp for eksempel.
    Filmer du med en en vidvinkel linse eller en fisheye er ikke blenderen så viktig for å justere dybdeskarpheten(hvor mye som er i fokus) for det meste er i fokus med en ekstremt vid linse (med mindre du er ekstremt nærme), men vis du filmer for eksempel med en 50mm linse må du være mere forsiktig med blenderen. Er blenderåpningen for stor(lite blendertall for eksempel f1,8 eller 2,8) vil ting fort bli ute av fokus. Dette kan brukes som en kul effekt også.
    Skjekk ut denne linken, er en skateboard fimer som snakker litt om lukkertid han bruker ved filming: How To: Shutter Speeds & Frame Rates - Skateboarding Cinematographer Russell Houghten -In Focus - YouTube

Del denne siden