Canon 7d - Objektiver?

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av frig2, 12 Mar 2010.

1. Domino

Domino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei!
    Hva vil det si med best dybdeskarphet? Minst mulig fokus på bakgrunnen i forhold til den/det du filmer eller mest mulig fokus på alt?

Jeg er veldig gla i "shallow depth of field", og til det så bruker jeg en 50mm f/1.2 og 85mm F/1.2,
    riktignok ikke alltid ved de mest åpne blenderne. Da er de nemlig utrolig vanskelig å bruke.
    Iallefall 85mm f/1.2
    Men det gir en fantastisk mengde lys, og en fantastisk soft bakgrunn.

85mm F/1.2 er ganske dyr, tror den koster 20 tusen. Men du får kjøpt en 85mm F/1.8 som også gir ganske mye lys og bra uskarphet i bakgrunnen. Tror ikke sistnevnte koster mange tusenlappene.
    Men! husk at 7D har mindre sensor, og i praksis får du da lengre brennvidde, og da får du en 85 x 1.6=136mm Med andre ord så er det flere av de andre objektivene som er nevnt tidligere i tråden som bør skaffes i første omgang,

2. snia85

snia85 Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hva er forskjellen på Cinema bundle of Cinema field bundle?

3. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Canon 7d - Objektiver?

Kunne du spesifisert hva slags pocket dolly og kanskje gitt meg en direkte linkt il produktet?
    Skal kjøpe inn en nå etter jul, men usikker om jeg skal gå for KesslerCrane sin "CraneSlider" ( http://tinyurl.com/33jfuh9 ) eller kjøpe inn noe fra innenlands.

Takker på forhånd.
    Mvh Kim Krohn Berle

4. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Canon 7d - Objektiver?

Hvor mye gav du for dollyen? Finnes det nettlink?

Del denne siden