Selges Canon XL-H1(s) med ekstrautstyr

En tråd i 'Selges/kjøpes' startet av tromedia, 5 Nov 2010.

1. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Selger nå mitt fantastiske Canon XL-H1, som er så og si det samme som Canon XL-H1s (eneste forskjell er at s modellen har iris kontrollen på en ring på linsen, og en dette har på kameraet.

Veldig flott kamera, med HD-SDI ut, slik at du kan ta opp i full HD 4:2:2 (krever ekstern opptaker)

Utskiftbare linser, timecode inn og ut, genlock +++ Er du rask, får du med brevis35 mm adapter også...

Se finn.no finnkode 25311181 for mer info...

2. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Canon XL-H1(s) med ekstrautstyr

Ja, hadde man bare hatt nok penger....

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bare til orientering, det med iris-ring på optikk gjelder forøvrig kun at det er en fysisk, trinnløs ring. Fint dersom man må justere under opptak uten å få markante steg opp eller ned.

Man har eksempelvis det samme på vidvinkeloptikken for XL H1.

Dette er et godt kamera med flust av muligheter. Vi har to XL H1 vi bruker i flerkamerasammenheng. Uunnværlige kamera som er vanskelig å slå i både bildekvalitet og fargejusteringsmuligheter (f.eks. Kelvin som kan finstilles, justere masse parametere i "custom presets"!).

4. TheSteinOlsen

TheSteinOlsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Hei,

Kameraet virker veldig bra og prisen er ikke til å klage på. Men jeg må pirke litt.
    Jeg kan ikke så mye om dette kameraet men har lest litt. Du sier den gjør opptak i Full-HD? Der kommer pirkingen inn. Den tar opp i 1080i (1440:1080i) som tilsvarer HD-kvalitet, men mangler fortsatt litt til å kvalifiseres som Full-HD.

Uansett så er dette ett bra kamera, men hvis det er noen som er slik at de absolutt må ha det beste og ser veldig forskjell på kvaliteten så burde de kjøpe noe annet.

Beklager hvis jeg virker slitsom nå, men dette er da også reklame på noe du selger.

Men som sagt så kjenner jeg ikke til kameraet, så rett meg hvis det jeg sier er feil.

Mvh
    Stein Olsen

Sist redigert: 8 Nov 2010
  5. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Som det også står, så må du ha en annen opptaker for å få full HD opptak... Da gjør den som de fleste Panasonic P2 kameraene, skalerer opp til full HD på opptaket (spilleren tar opp filmen i 1920 x 1080) og dette med mye bedre codec og kvalitet enn P2 kameraene.... Men denne skalerer opp fra 1440 og ikke fra 9xx...

Det er slik jeg har fått det fortalt iallfall! Men stemmer, på HDV tape så tar den "kun" opp 1080i (det er vell maks på HDV tape?) med en sensor som tar opp mer enn dette. Stillbilder på dette kameraet blir tatt i full HD oppløsning og lagret på SD kort....

6. TheSteinOlsen

TheSteinOlsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Etter å lest mer om dette kameraet rundt om på internett, har jeg blitt litt klokere. Virker som mye jobb for å få Full-HD. Hvis det å bruke en HD-SDI for så å oppskalere enn aktiv oppløsning fungerer best, så er det jo ett "must" i disse dager.

Er fortsatt ikke hundre prosent overbevist om at dette er den beste løsningen for Full-HD opptak for din film, men det står det heller ikke at det er.

Som sagt så er dette ett bra kamera, og jeg har lært noe nytt!

Stein

7. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ikke så veldig vanskelig, spillerne brukes nå idag til flere forskjellige kamera, fordi codecen er mye bedre på disse opptakerne enn på de fleste kameraene. Selvfølgelig, det kommer fler og fler kamera som har grei codec, men du må som regel betale...

Men ja, dette er et fantastisk kamera, og selger det hvis noen ønsker å kjøpe det, ellers så blir jeg ikke veldig lei meg, kjøper snart en slik opptaker uansett hvilket kamera jeg går for senere.

8. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ved rask avgjørelse kan prisen prutes litt!!!!

Del denne siden