Dag til natt

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av dipol, 18 Mar 2012.

1. dipol

dipol Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hei!

Vel tittelen sier vel alt. Har noen gode tips eller råd. Hvordan burde jeg gjøre det??

-Dipol

Sist redigert: 18 Mar 2012
  2. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Dag til natt

Film med "Tungsten light" setting på overskyede dager og på et sted med mye skygge. Som f.eks i en skog eller bak en stor byggning. Pass på at du ikke får med himmelen når du filmer.

3. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Dag til natt

Tittelen sier meg ingenting. Jeg filmet natt til dag. Satte opp kameraet til å filme fra natta til morgenen. Da tok kameraet opp 10 frames hver halvtime eller noe sånt. Ble totalt 14 sekunder. Med litt korrigering så funka det fint. Jeg filmet fra rommet mitt, du vil sikkert sette opp litt beskyttelse og hvis du først skal gjøre dette for et filmprosjekt så er du gjerne opp hele natta med en kopp kaffe sammen med en filmkompis. Spørs også litt på hva slags innstillings-muligheter kameraet ditt har.

EDIT:
    Etter nærmere studering så viser det seg at videoen er 30 sekunder, og at jeg tok opp fra natt til dag til natt. Eventuelt er den lengre, verken Media Player eller VLC vil vise meg tidskoder. Premiere forteller meg 2 min. Mulig jeg har loopa fila... :rolleyes::rolleyes:

Sist redigert: 30 Jul 2012
  4. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Re: Sv: Dag til natt

Haha, Dahl! :)

Tror Skinrash har gitt essensen. Tenk over hvordan lyset er om natten. Lys fra måneskinn er hardt og kaldt, derfor er det viktig med mye kontraster og skygger, ikke noen sterk flombelysning. Jeg har lite erfaring med lyssetting generelt, så det er sikkert noen andre som har mer konkrete tips.

5. JohanK

JohanK Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Re: Sv: Dag til natt

Colour Correction? ^^

6. brainfreezestudio

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Re: Sv: Dag til natt

Det beste er å filme om kvelden med lys på sett. etter det redigerer du klippet for å få det til å se ut som natt (Curves, Magic Bullet)

Del denne siden