Delay når jeg spiller gitar i Garageband

En tråd i 'Musikk' startet av SimonKlovning, 25 Aug 2010.

1. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei

Har koblet min gitar til garageband, med lyd rett fra gitaren til mikrofon inngangen. Dette har gått fint i et par dager, men plutselig i dag begynte lyden i monitoren på macen å komme 1-2 sekunder etter at jeg spilte på strengene. Dette er utrolig irriterende!
    Hva kan det komme av?

Utrolig takknemlig for tips!

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Delay når jeg spiller gitar i Garageband

Ok, nå går ting litt fort her. Med monitor mener du at lyden er forinket på skjermen i bølgeform når du spiller av (altså at du ser at lyden kommer i waweform, men du hører den senere)? Eller mener du monitor som i høytaler? Altså at du spiller og så har du koblet til headphones eller høytalere, så spiller du på gitaren og så kommer lyden forsinket ut av monitorene? Du kan evt. sjekke ut dette . Nå bruker ikke jeg mac, men når ting begynner å hakke kan det være at man kjører litt vel mange programmer samtidig. Men som du vet finnes det jo to typer monitorer. Fint om du kunne beskrivet litt mer.

Mads

3. SimonKlovning

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det er sånn at jeg spiller gitar, og lyden kommer ut av høyttalerene på macen. Det er lyden som kommer ut av høyttalerne på macen som er litt forsinket. Beklager dårlig forklaring, hehe.

4. MadsA

MadsA Citizen

Åja da skjønner jeg,

Jeg fant dette i linken jeg sendte i forrige post.

Garage Band > Preferences > Audio/Midi: Make sure "minimum delay when playing instruments life" is checked.

5. SimonKlovning

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Så det, og den var huket av. Men nå funker det, helt plutselig! Takk for hjelpen uansett :)

Del denne siden