Den største kamerarevolusjon siden kameraet ble oppfunnet!

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Thomas North, 12 Des 2006.

1. Thomas North

Thomas North Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    www.red.com

*sikle, sikle... Har dere sett noe så skjønt i hele deres film liv?

2. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, hvis den noengong blir lagd. Internet er selvfølgelig et perfekt for å starte rykter, og sist jeg sjekket (vel og merke en stund siden)gikk det rykter om at hele greia er fake eller at de ikke kommer til å levere... :(

3. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    om 4 dager demosnstreer s kamera red one live i Las Vegas.

Så serlig fake skal di få meg til og tro!!!!

Og ja, Mowsul, vi har teste prototyp med 2k i heile vår.

4. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå ja, nesten old news...

Om den kommer for salg eller ei i nær fremtid gjenstår å se, men man blir gjerne blendet av prisen for "bare" kamerahuset. I tilegg kommer bla. linser osv.

5. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    fra 120.000 - 250 000 med linse. er ingenting i film samen heng

6. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Red-kameraet kan kjøpes med mount for f.eks. Nikon, Canon stillkamera-linser som opsjon. Så det trenger ikke å være dyrere enn det trenger å være.

"Over time we expect to offer many lens mounts. But in the beginning, expect PL, Nikon and Canon manual. We are fully supportive of 3rd parties beating us to the punch in offering other mounts. By the fall of 2007, our hope is that there will be a mount for almost any lens that makes sense."

7. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi får se Ekksplotsjon Bang Studios. Jeg håper du har rett. Hvis dere har testet 2k prototypen i hele vår har du noe du kan vise oss? Om så bare ett stillbilde?

8. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    nå de har prøvd å få tilatelse til de før uten serlig sukses. dog ikke så brot mye å se på uanset. det kommer flere bilder av endelige body (den har 'kke vi) i midten av januar, ret før hong kong-messen. alt tyder på at red one lit forsinket blir lanceret til NAB 2007, som er i aprisl Kas vegas

Den heteste høsten
    siden 1500-tallet

9. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det har vorte vist opptak ved fleire anledningar trur eg, og fleire stillbilete og eit par små klipp har vorte lagt ut på heimesida. Hadde det vore ein spøk (noko eg tviler litt på, for å vere ærleg) so er den ganske drøy, med tanke på all merksemda dette har fått på spesielt [ame=http://www.dvxuser.com/V6/forumdisplay.php?f=75]forumet til DVXUser.[/ame] Initiativtakaren er forresten Jim Jannard, som starta, og framleis er sjef for, Oakley...

Men det betyr ikkje nødvendigvis at eg trur på han over meg...

10. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    de har alrede hat stann på flee AV messer rundtom i verdens hjørne.

11. Kyrre

Kyrre Citizen

For de av oss som henger på DVXuser.com finnes det ikke tvil om at RED er ekte. Det kommer jevnlig oppdateringer, og vi har hørt referater fra visninger der RED i prototypeversjon har blitt demonstrert sammen med bla. Viper (som Superman Returns ble skutt med).

Se forøvrig en [ame=http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=78290]framegrab[/ame] her (4K croppet ned til 2048x1152), og et rykende feskt og nydelig 1080P videoklipp [ame=http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=80963]her[/ame]!

12. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For et lite kamera, og superbra kvalitet. Bare sjekk tech specs:
    http://red.com/techspecs.htm

Lurer på noe. Rec, er det et eget selskap som vil selge dette kameraet? Eller har de tenkt å selge "rettigheter" til Canon, Panasonic osv, slik at de kan masseprodusere og konkurrere med hverandre?

13. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tør jeg spørre hva som er så spesielt med dette kameraet?

14. mr.Jonas

mr.Jonas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    smooth!!
    it's a beauty....goose bumbs! :p

15. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Plecto: Dette er BILLIG digital 2K-kamera, med et vell av muligheter for å brukes håndholdt/på tripod, og kan brukes med en rekke forskjellige typer optikk. Bedre kan det ikke bli! :)

Ut i fra den veiledende prisen på nettsida deres, tar jeg ikke skrekken. Syns det var rimelig billig i forhold til hva man får. Sammenlignet med det du kan få til samme pris i dag, syns jeg dette er et rimelig GODT alternativ. Enn dog, bare synd jeg jobber med TV/flerkamera og ikke film.. ;)

Om det bare er rykter eller om det er sant vet jeg ikke, men mener å ha lest på vårparten i fjor, at Final Cut skulle få noe spesiell støtte for RED-kameraene. Husker ikke hva det gjaldt, filformat, hardware eller andre saker..

16. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Einaste problemet med dette er at det kjem til å krevja heilt sinnsjuke PC'ar/Mac'ar til redigering i forhold til det me har i dag.

Ein gong i framtida...

17. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tja.. Det krever vel mer harddiskkapasitet enn det de aller fleste har i dag, men maskinene skal ikke ha noe problem med å henge med, om man bruker riktig codec etc..

Da jeg var på Storm Studio brukte de en DeckLink-codec på en animasjonsfilm som var skutt på 35mm, konvertert til 2K. Gikk som hakka møkk det.

18. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm, men til 4k då? :p

Ok, veit at ingen kjem til å bruka det om det ikkje på daud og liv skal over på 35mm eller noko, men i framtida blir det vel det folk vil ha. Vil ikkje det ta ein del prosessorkraft?

19. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare for å pirke, det er 4K i tillegg til 2K.

20. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da er jo saken biff. råbillig kamera!

Del denne siden