Derren Browns glem-alt-reklame. Hvordan?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Mazter_Man, 26 Mai 2006.

1. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jo, det er sant. Jeg lagde dette i natt, så når jeg ikke fokuserte på noe som helst, så la jeg faktisk ikke merke til bildet!

Men noen som har fått lyst på noe av å se klippet? :p
    En underbevisthet som kaller frem en smak av noe? hehe..

2. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ganske interessant dette!

Føler meg egentlig ikke så mye anderledes etter å ha sett klippet..

laget et selv, bare på en annen måte, litt mer diskret.

Filmklipp

3. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet ikke om jeg personlig fikk lyst på noe eller noe slikt når jeg så klippet ditt. Kan du sende en PM med hva den subliminale meldingen var :p?

4. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Oj! Klarte ikke å se bildet jeg 8O

Men følte meg allikevel ikke noe annerledes av dette heller. Kanskje det må være lengre klipp, med det samme bildet gjentatte ganger?

Som jeg har sagt tidligere, så er Derren flink til å tukle med folks underbevisthet. Han sier ord gjentatte ganger, ganske ubemerket hvis man ikke tenker over det, og plutselig så er det det ordet man tenker på.

Så min teori er at man må putte samme bilde inn flere ganger, i et fast mønster. Hjernen er flink til å fange opp mønster, og det vil kanskje føre til at vi tenker på det vi "ser"?

Han kan vel putte det inn i en spoiler?

5. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt spoilere:

Bildet ligger transparent over filmklippet, der hvor det er mye detaljer har jeg gjort det sterkere,(med keyframes opacity i premiere) og der det er lite detaljer har jeg gjort det svakere, bildet er ganske hvitt på samme måte som bakgrunnen. MULIG at det er litt VEL usynlig, men jeg klarer å se det hvis jeg ser etter. den dårlige kvaliteten ødelegger kanskje litt
    bilde

6. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, noen andre forsøk? Ideer? Hadde vært morsomt om noen fikk det til å virke! :lol:

7. Thomas North

Thomas North Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    for noe tull. Det greiene med den popkorn framen eller cola framen som visstnok skulle virke på underbevisstheten. slik at folk når de så den ene framen, helt underbevisst fikk lyst på cola. det er jo BARE TULL!! trudde dette var common knowledge, utrolig at en slik debatt oppstår på et filmforum..

LOL

8. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, hvis det er det du mener :lol:

La oss få drømme i fred! :evil: :)

9. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er teit å komme å si at nettopp det DU tror er rett!
    Det er ingen fakta at dette ikke er sant, dermed er det like sannsynlig at det er sant, som at det ikke er sant. Så det blir lame at du kommer å sier at du har rett. La oss tro hva vi vil, så kan du tro hva du vil.

10. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Selvfølgelig vet jo du det mye bedre en oss?

Hvor er fasiten?

11. Thomas North

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det er ikke min teori.. dette er gammelt nytt og gammel debatt. På 80 tallet prøvde noen amerikanere å forske på dette. Det gikk også rykter om at coca cola hadde brukt sånne 'frames' under en superbowl reklamepause.. men det var bare en teit teori. Det var merkelig nok ingen som plutselig fikk lyst på cola etter å ha sett på tv mens de framesa kom opp.. Velkommen etter =)

blessed are the ignorant.

12. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, du la faktisk frem noe fakta nå, isteden for å komme med det pisset som du sa istad, som i "dette er tull og dere er idioter for sånn tror jeg det er".

Hvorfor ikke bare legge ut faktaene isteden for å lage en kjeftediskusjon :wink:?

13. Thomas North

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

LOL! Kjeftediskusjon? jeg må jo få lov til å bli oppgitt da, det her var tullete.. har vel ikke kalt noen idioter!!!?

14. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvor hører det hjemme om det ikke hører hjemme på et filmforum? Dette forumet har alt for lite av denne typen tråder, endelig et litt spennende tema.. Dette er absolutt et relevant tema uansett om hvor lite metodene faktisk virker.

15. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eh.. plutselig få lyst på cola? Så du mener at det går så fort, og er så tydelig at hvis man spør om noen vil ha cola så bare reiser de henda i været? Det er snakk om underbevistheten, og da kan man kanskje gradvis få lyst på noe mer enn noe annet. Få noen tanker man egentlig ikke tenker. Hva hvis planen til Coca Cola er å få folk til å tenke på cola hver gang det er super bowl da? Og ikke bare akkurat da reklamen går? Eller de neste 2 sek? Jeg tror nok vi vet for lite til å si noe om dette. Og flere ganger så må ting forskes på flere ganger.

Men for all del! Er greit med noen kommentarer som holder oss på jorda, men litt greit hvis vi får komme med våre forslag og ideer, så kan du eller andre motbevise det.

Del denne siden