Design Manual

En tråd i 'Introer og logoer' startet av THX, 10 Aug 2007.

1. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Syntest det var på tide å skape et overall design på firmaet.
    Starter med visittkort (endelige design blir gjennspeilt i nettsiden og intro til filmer)

Her er noen forslag, gi gjerne tilbakemelding :wink:

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det pantherpelsen du prøver å få frem som bakgrunn? Ser ut som et ekkelt teppe besteforeldrene mine har hatt siden 60-tallet, bare i svart/hvitt. Minner også om kromosomer eller noe sånt sett igjennom et mikroskop... Synes at designet på den øverste til venstre ser bra ut, bortsett fra amøbene i bakgrunnen. De andre kan nok fungere veldig bra hvis du dropper bakgrunnen helt, eventuelt bruker noe som ser bedre ut. I mine øyne ihvertfall. Noe som kan fungere er om du får et slikt visittkort med "pels" på. Litt usikker på hva det heter, men har et slikt fra et sexmassasjestudio i Oslo.

Informasjonssiden av kortet likte jeg særdeles dårlig, mest sannsynlig fordi det er altofr lite informasjon der. Tomrommet blir i meste laget for min smak. Det er greit man gjerne vil ha et sted å holde visittkortet slik at man ikke dekker noe med fingrene(med mindre man deler ut visittkortene med begge hendene, slik som de gjør i Thailand), men her er det så mye tomrom at du kunne plassert inn en logo eller et bilde av deg. Såklart, er jo en smakssak og det er som regel en selv som må føle seg vel med det visittkortet en gir ut. Bilde kan være en god idé da visittkortstudier har vist at visittkort med bilde blir mer personlig for kunden da de kan gjenkjenne personen de kommer til å kontakte. Det er bare høytstående businessfolk som liker upersonlighet, og de har som regel noen andre som kontakter deg hvis de vil ha et møte med deg.

Faen. Nå glemte jeg hva jeg skulle skrive...

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Hehe, true :wink: Har faktisk sett meg mest ut den til venstre ja. En annen ting er at masse av fargene og detaljene forsvinner med CMYK farger, det blir så flatt. Ender sikkert med en grålig farge istedenfor. Men som sagt, begynner fasen.

Del denne siden