Det store spørsmålet - Skal jeg kjøpe meg en Mac?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Simen.Moe, 3 Mai 2012.

1. Simen.Moe

Simen.Moe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann alle dere!

Jeg har et lite spørsmål - tingen er at jeg har et videokamera med navn Canon legria hf g10. Det er et utrolig flott videokamera, men det er ikke pointet. Med det videokamera kommer det et program som heter VideoBrowser (trur det kommer med alle Canon kamera) Uansett, på cden til VideoBrowser står det ''For Windows''. Jeg har då hatt den tanken om å kjøpe meg en mac lenge, men er redd at dette kan hindre meg i det.. Ganske kjipt å kjøpe meg en mac, og så får jeg ikke filene mine innpå den. Det finest jo en utvei - Jeg kan ha en Windows maskin ved siden av macen, hvor jeg først legger filene inn på Windows maskinen, og der etter over til macen? Eller går kanskje ikke dette? Isåfall, hva kan jeg gjøre? Noe som har noen forslag? :)

Takk :)

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Det store spørsmålet - Skal jeg kjøpe meg en Mac?

Kjenner ikke til kameraet, men om google-søket gjorde jobben sin, stemmer det at det er AVCHD?
    Mener Final Cut Pro X tar dette. Og blir overrasket om Premiere ikke gjør det.

Det programmet som følger med på CD kan du egentlig bare se bort fra.

3. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Gjør litt research. Hvis jeg skulle tippet hadde jeg ville sagt at du ikke trenger programmet i det hele tatt. I de fleste tilfeller skal man ikke trenge ekstra programvare for overføring av film (sett bort ifra programmet du kommer til å klippe i).

4. kristians

kristians Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Final Cut Pro 7/X, Premiere Pro og Avid Media Composer vil kunne lese filene fra kameraet ditt uten problemer. Hvilken redigeringsplattform tenker du å benytte deg av på mac? Om du ikke skal benytte deg av Final cut eller iMovie vil en PC gjøre en like god jobb.

5. Simen.Moe

Simen.Moe Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på final Cut. Ja, det stemmer også at videokamera bruker AVCHD :)

Del denne siden