dette ned fra et tak.........

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av agenten, 15 Feb 2007.

1. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hei.jeg har en film,der en skal dette ned fra et tak. (ca 6m høyt) 8)
    noen ideer hvordan jeg gjør det,uten og drepe skuespilleren?vi skal ha noen nær bilder+langt vekk.

åpen for ideer!!! :D :idea:

2. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vil du la han hoppe, eller snakker du om bruk av dokke?
    litt vesentlig forskjell =P

3. Henriken

Henriken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hm, jeg ville ha brukt en slags dukke når det vises langt fra og kanskje filmet oppover mot skuespilleren mens man hoppet i takt med skuespilleren på en trampoline til nærbildene.
    Hvis man da bare klipper inn snuttene hvor skuespilleren sammen med kamera er på vei nedover og fekter med armene mens man ser bakgrunnen forsvinne oppover tror jeg dere får en bra effekt.
    Dere bør ha noe annet enn himmel bak da, f.eks hus eller trær så det synes at han er på vei nedover.
    Prøv også å filme at skuespilleren hopper fra en liten passe høyde og ut av bildet og se hvordan det ser ut.

4. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok,det skal se ut som vi dytter han,også detter han ned.når han lander spruter det blod overalt(et skikkelig stort splash)

5. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I tillegg kan dere jo prøve med chroma keying (greenscreen/bluescreen) til nærbildene, for å gjøre det enkelt kan dere bare la han ligge på et grønt teppe foreks. og veive med armene, så filmer dere bare fra taket eller lignende og zoomer inn på bakken, kan bli bra.

6. gunleik

gunleik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Løsningen KAN være en wire sak og å ta vekk wiren i post.
    (Photoshop PSP fikser det greit om du ikke har tilgang på AE eller Shake)

MEN ikke gjør det uten å ha med deg gode sikrere. Kjenner du noen i en klatreklubb som jobber med sikring, kommer du i mål.

mvh
    Gunleik

7. Hitmanofnorway

Hitmanofnorway Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    kan være enkelt.

dette trenger ikke være vanskelig bare film opp til taket fra baken (en god lengde hvis han skal splatte skjønner jeg) så det ser høyt ut, så filmer du oppe på "taket" men egentilg så står dere på noe som lingner på toppen av et tak men som egentlig er bare 30 cm eller 2 m opp fra bakken som skuespilleren kan hoppe ned fra. så filmer dere en dokke eller noe som blir sluppet ned fra taket, så filmer dere skuespilleren i en blod pøl der nede. mixser dette sammen og voila du har et hopp eller selvmord eller hva faen.

8. ChrisseNisse

ChrisseNisse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ville brukt "Chroma Keying" som SimenLie sier. Kjøp et grønt(eller andre farger) laken f.eks. Du kan også benytte en jevn ensfarget vegg.

9. Hitmanofnorway

Hitmanofnorway Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    green screen det er bare når du absolutt trenger det for min del, men hvis du kan lage det bra uten hadde jeg gjort det. men gode forslag alle sammen. for det kan være enklere en data-laget for noen ganger kan det se litt fake ut!

10. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Her ville jeg gjort det på enkleste måte; dukke på avstandsbilde og lavere høyde med trampoline e.l. for nærbilder. Som foreslått tidligere.

Skal du ha mer enn det, så bør du ikke gjøre det selv. 6 meter går lett ut over mange bein i kroppen for å si det sånn. Da BØR du ha med noen på laget som fikser sånt, og som har litt peiling og ikke minst erfaring.

Skulle likt å se den seriøse skuespilleren som kaster seg utfor et tak uten å være helt sikker på at stuntkoordinator/leder vet hva han/hun driver med.

-Enkelte ting kan man bare ikke gjøre realistisk uten penger. Man kan ikke sette menneskers liv i fare fordi man ikke har penger til å hyre profesjonelle teknikere. Da må man heller drite i om opptaket ikke ser helt realistisk ut. Er det ikke en historie du skal ha frem? Da spiller det liten rolle om man ser at det er ei dukke som faller. -Selv om jeg er enig i at man bør gjøre ting så realistisk som mulig, det gjør mye for filmen. Men ikke la det gå ut over sikkerheten.

Sist redigert: 24 Aug 2009

Del denne siden