Din drømmefilm!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av HenrikSolberg, 24 Jan 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vil bare starte et nytt emne jeg har kopiert fra en annen side jeg var innom i dag!

Nemlig, hva er din drømmefilm? Altså ikke den beste filmen du har sett eller noe slikt, men hvilken/hva slags film ville du laget hvis du kunne laget en film komplett uten begrensninger av noe slag?

2. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ahh... Det måtte være en film på nivå med Pixar sine... Elsker bare Pixar sine filmer.. Filmene er så fantastisk animert og med fortreffelig humor.. De har alt!

3. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en fantasy film med 100 000vis av statister, store slag og storslagne effekter som ser 100 % realistisk ut. for å ikke snakke om masse tøffe våpen og kostymer. et knallbra manus er også viktig!

4. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Når jeg sitter stille og venter (som f.eks. på bussen) tenker jeg ofte på akkurat dette. Jeg har et filmkonsept som jeg stadig "bygger på" med litt inspirasjon fra mp3-spilleren min (musikk kan bli utrolig bra om man tenker ut en film-handling til det!). Det er da en film det er helt urealistisk og uaktuelt å lage.

Jeg har tenkt ut en sekvens for så å si hver situasjon jeg har vært borti i løpet av livet, men i stor grad illustrerer konseptet vennskap og "den Gylne Regel".

I likhet med i trollet sin drømmefilm er det gigantiske fantasi-slag med hundretusener av statister. Jo større ting er, jo mer rørende blir poenget.
    Ville også blandet litt "sci-fi" inn. Klassisk at utenomjordiske vesner truer menneskeheten, men jeg det trenger likevel ikke være kjedelig.

Har flere ganger vurdert å skrive et manus, men jeg får det ikke til. For øyeblikket kjenner ingen utenfor hodeskallen min til hele historien.

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Dere tar alle feil. Det som gjør en fet film er at den foregår etter 3. verdenskrig og alt er støv og rust og betong. Alt er skrap, og ser generelt jævlig ut. Glem aliens, glem CGI. Her kjører vi god gammeldags hagle-uzi-beretta-sverd-øks-neve-fot. Fontener av blod - dammer av gørr. Kroppsdeler fra ville helvetet og barske menn i svart skinn som banner.

6. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    :!: :!: :!: :!:

Ja vel!!! Begynner å bli dritt lei slike kommentarer, da dette handler om drømmeprosjektet til folk, og ikke DITT drømmeprosjekt! Folk er forskjellige veit du! Beklager at jeg ble LITT irritert! :twisted:

7. stelvis

stelvis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ville ha laget en film som spiller på de enkle strengene hos mennesker. Dvs. Vennskap, samhold, glede osv. Trenger ikke store budsjettet, men hadde måttet ha solide skuespillere og en god ide, noe jeg ikke har... :(

8. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Min drømmefilm det må være og fått lov til å filmatisere triologien om Tempelridderen Arn. =) har lest bøkene og er sykt bra i følge meg. Vert å lese!

9. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ville absolutt IKKE laget en film med tusenvis av statister og enorme effekter og slikt. Hater slikt, synes den enorme fokusen på det ødelegger visse filmer totalt.

Drømmefilmen min skulle først og fremst hatt en helt genialt, men enkel story. Alt skulle foregått i nåtid, og alt skulle vært realistisk, ingen scifi tendenser overhodet.
    Filmen skulle vært enklest mulig oppbygd på alle måter, helst foregått på et sted, og hatt svært få skuespillere. Men pga av en helt genial story skulle den likevel klare å få seerne til å sitte klistret til skjermen.

Filmen skulle være veldig gripende, så gripende at store, tøffe menn satt å strigråt i det den var ferdig :wink: Det tror jeg må være drømmefilmen min :D

Alternativt ville jeg laget en ekstremt morsom, norsk crazy-hysterisk-teenmovie, men den skulle vært såpass "snill" at selv bestemor kunne sitte å le av den :p

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Umulig å si hva er min drømmefilm - for jeg liker nesten alt mulig at jeg vil lage tusenvis av filmer. og vil prøve å lage dem så realist som mulig. Sånn som Steven Spielberg gjorde med Saving private Ryan.

Her hører vi på hverandre og hjelper hverandre - du er altfor overfladisk at du tror du vet best. Slike folk vil vi ikke ha her. Og det er vår drømmefilm, IKKE "generelt" som du tror.

Skjerp deg!

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Morsomt at folk tar så på vei for en liten kommentar. Og det var jo faktisk ment humoristisk når jeg sier at dere alle tar feil. Det sier seg selv at jeg ikke sitter inne med alle korrekte og universielle svar. Men jeg liker selvsagt å tro det.

Ingen vits å bli hårsår av den grunn. Folk asså!

12. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Til og med jeg forsto at dette bare var fleip da... :wink:

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Godt ikke alle er totalt brødløker da.

14. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    andre verdenskrig film!!!

15. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg syns ikke man burde fleipe om sånt! det er jo trossalt drømmene til folk og jeg syns vi ikke skal fleipe osv med sånt egentlig! det er noen som ikke forstår det da! men det er greit det vett! Det jeg drømmer om er å bli like stor som Peter Jackson (altså ikke magan, men statusen han) og Georg Lucas! altså da lage en film som blir historisk! altså blanding! Med masse effekter i osv osv!!

16. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    The greatest movie ever made

Det er da mange drømmefilmer man vil lage, men noe av det ultimate måtte vært en EKTE Doom film(basert på spillet, ikke bare stjele navnet), og ikke det pisset de holder på med nå.

Og nada CGI. Faen det er hat. Hvis det er noe som skal gjøres på data så skal det være effekter man ikke legger merke til, slik som Rodriguez gjør.

17. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå må jo dette legges til da: at Rodriguez nyeste film SIN CITY faktisk er en av to filmer som var først ute med å være filmet med 100% greenscrenn backlot (den andre filmen være Sky Captain). Men så lenge han har gjort det på en slik måte at man ikke kan se at det er greenscreen, og at han ikke kunne fått det til på noen annen måte, så er han tilgitt.

Ellers er CGI for CGI'ens skyld en verketå i nyere filmer. CGI kan kun brukes slik som Dahlske Bank nevnte, ved at det tillegger litt ekstra "realisme" på en film, uten at man kan se at det faktisk er laget på en data; i verste fall en Mac.

18. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis hensikten med CGI er relevant og saklig så funker det fedt å bruke det, som feks The Frighteners med tanke på ectoplasma spøkelsene. Nå er vel de ikke bare CGI da, menneh...
    Verste tilfelle må være Matrix Reloaded.

19. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nei. verste tilfellet, som også var det første tilfellet, var innen dokumentsjangeren like etter 2. verdenskrig, hvor de animerte flere millioner jødedrap.

20. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Faen. Og jeg som trodde de virkelig drepte alle de jødene...
    Jaja, synd det.

Del denne siden