Din drømmefilm!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av HenrikSolberg, 24 Jan 2005.

1. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ville nok lagd en Science-Fiction film med aliener og romskip.
    Noe Star Wars liknene kanskje. Mye action og bra handling samtidig.

2. Kyrre

Kyrre Citizen

Slike kommentarer holder du for deg selv!

3. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    skulle jeg laget en drømmefilm ville det vært en film hvor jeg virkelig hadde budsjettet til å lage en film som påvirket de som så den, på gode og dårlige måter. Jeg vil at folk skal sitte igjen med et spørsmålstegn i hodet, gjerne en film som setter virkeligheten på spissen, så man får spørsmålet "er det kanskje sånn i virkeligheten?" i hodet.

Jeg håper jeg en gang får laget en dokumentar om Jessheim, hvordan stedet VIRKELIG er i ungdommens øyne, og hvor lite komunen gjør før et bedre sted, også dra frem en del om cowboy virksomheten i politiet.

Har mange ideer, men desverre blir ikke nok av dem realisert.

at så mange skriver de vil lager "pang pang, poff poff verdensrom action splatter og mer pang pang poff poff" filmer, jeg meg et inntrykk av for lite kreativitet. en GOD film er IKKE en hollywood film.

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vil selvfølgelig ikke poste min aller største drømmefilm her, da den er min og jeg gidder ikke se noen stikke av med den. Men mest av interesse er å lage en film om psyken til mennesker, hvor action og vold er en faktor, men ikke selve filmen.

Kunne også tenke meg å lage en godt gjennomtenkt politisk dokumentar hvor bruken av oljepenger, samt pengestrømmen i byråkratiet blir kjørt opp mot veggen. Eller noe sånt.

Angående kommentaren min om Jødeutryddelse så beklager jeg virkelig dypt den humoren Kyrre ikke fant. 8)

5. Kyrre

Kyrre Citizen

Da så :wink:

--------

Dokumentarer holder jeg meg langt unna. Resulatet tilfredstiller ikke slitet. Og fotokunsten vinkes forvell til. Men pang pang verdensrom greiene er i enig med i at ikke er kreativt. Jeg ville lagd en slags kombinasjon av Ringenes Herre og David Lynch filmer. Mildt surrealistisk og anderledes. Med høyt budsjett og glimrende skuespillere.

6. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nemmen, vil du lage noe med høyt budsjett og glimrende skuespillere? At jeg ikke tenkte på det før. Kanskje mange av de beste filmene vi har sett har benyttet seg av akkurat det knepet. Ikke la det komme ut, så holder vi det en hemmelighet...

7. Kyrre

Kyrre Citizen

Vittig

8. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så Star Wars var ikke kreativt! Nei vell! Men det var kanskje ikke i stor grad pang pang verdensrom greier som gjorde at originaltrilogien var så kreativ, men uansett. Du kan ikke si at det ikke er kreativt, kun at mye av det som er vist i sjangeren ikke er kreativt!

9. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en ting som gjør star wars bra.

det er at de var først ute med et så godt gjennomført prosjekt på den tiden.

ikke no mer, kan ikke si jeg synes historien er superbra heller, finnes mange filmer jeg verdsetter mer enn starwars.
    men så har jeg alltid vært mer "rollespill i gamle dager" enn "rollespill i fremtiden"

10. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ser ikke helt hvorfor det absolutt må være så fantasiløst. Jo mindre filmen er lik virkeligheten, jo mer kan du bruke din egen fantasi til å dikte opp nye situasjoner. På den måten kan man også få frem poenget sitt på en veldig bra måte, bare man gjør det skikkelig.

11. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    sa bare at det ga meg et inntrykk =)

12. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Og en god film kan faktisk være produsert i Hollywood! Det er ikke hvor den er produsert som avgjør det!

Men ikke misforstå meg, drømmefilmen min er ikke en sci-fi action film, men vil bare påpeke min mening om at det faktisk er mulig å lage bra pang-pang filmer også!

Synes Star Wars hadde en meget god historie også jeg da! I alle fall den første trilogien, med de to første filmene som de beste! Ikke kom å si meg at konflikten mellom Luke og Vader ikke var voldsom?

Men ikke la dette bli nok en Star Wars tråd! :wink:

13. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    nei, ikke no starwars tråd =)

melder meg ut av diskusjonen nå uansett, blir alt for sånn her

"kim sier: Jeg liker Bringebær is!"
    "andre på forumet sier: nei det gjør du ikke!"

heh =P

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vikingfilm! Det mangler vi jo.

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg lagd en film om Olav den Hellige. Hvor vi ser hans første vikingstokt og del av livet og litt om norrøn mytologien og kristendommen. Mye av vikingslivet iallfall ;)

15. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skulle så gjerne ha vært med på Jacksons Hobittprosjekt (en gang i fremtiden)

Ideen med vikingfilm er noe jeg også har syslet en del med. Fryktelig synd at mye av det som går under Norrøn mytologi og vikingskikker kan assosieres med ny-nazister og denslags.
    Mytologi er kjempespennende, men er et vågalt prosjekt. På den ene skalaen har man jo Ringenes Herre (Britisk sånn ca) men på den anre enden har vi en lang, lang rekke filmer som aldri gjorde det så bra som ideen kanskje skulle tilsi (Troja!!!)

Og angående CGI, dette har blitt en del moderne filmer og det er bare å innse det. Mange av de som er mot det trekker frem skrekkeksempler der man ser firkatende pixler fly over skjermen - men den gode CGI'en er den man ikke legger merke til (med det første)

16. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvis jeg hadde alt det jeg trengte av cash og utstyr ville jeg lagd film om spillet "warhammer"! litt lei av spillet, men det er så sykt kule figurer og sånt! :D

Melwasul wrote:
    jeg har spilt sønnen til olav den hellige 6 ganger... måtte bare si det! :lol:

17. The Norwegian Pikie

The Norwegian Pikie Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Drømmefilmen !fy da gjeller bare ein ting.. (hopp over 3 avsnitt vist det blir for langt)

Ein 2. verdenskrigsfilm med stori fra her jeg bor.. Har døde mange tyske og norske i skognene.. Spesielt eit angrep på ein liten gård er kjent (relativt).

Etter at tyskerne har brukt gården som base og bøndene som sykeplaierer og tjenere ei god stund. Kommer ein norsk gruppe frå sogndal, som har kjempa ei stund i Valdres. Og bestemmer seg for å storme. Under dekning fra flere Bren-gun, springer de gjennom snøen og opp til husveggen der de skyter gjennom vinduet i huset for å skape panikk. Og tyskerne i 2. etasje faller om og tyskerne for total panikk. De tyskerne som er i from til det prøver og gjøre motstand. Men normenene har full kontroll etter 3-4 skyttninger.

Det mest utolige er at rundt 30 normenn og damer som var fanget i ei lita hytte overlevde. Frodi de norske mgene ikkje viste det var sivile der. De skøyt mot den hytta og alle 2. etasjer Slik at de fleste som sto i de husa blei rivet i filler.

Og de nesten 20 døde og skada tyskerne som ligger i potetkjellern + de i skålen blir begravd. Tyskerne blir tatt til fange og litt seinere har norge overgitt seg, men ikkje uten å ta tysk blod.

Denne historien ville jeg laget i Steven Spielberg stil, med blod og smerte. Ingen heltefilm. Men lage en tragedie ut av alle som døde, soldater og sivile.

Fikk jeg noen gang sjansen til å resisjere denne filmen. Ville jeg offret mange år og penger for å få det til..

Du skulle grine når filmen var over!! :)

18. Rad-X

Rad-X Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hardcore yakuza film. Hadde ikke spart på en dråpe blod.

19. Van_Brand

Van_Brand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Min drømmefilm skulle vært en krigsfilm, der et historisk slag skulle finne sted. (liker ikke så godt oppdiktede slag). men uansett, enten en film med napoleon sine slag, eller kanskje en film om Dsjengis-kahn.
    Men filmer om oldtid er interresant. For eksempel steinalderen eller no sånt.

20. jokke_tryne

jokke_tryne Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en norsk tegnefilm som vare 2 timer med bare vold og sex

Del denne siden