1. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Trenger hjelp med å finne en god dslr rig. Skal ha en hvor det er mulighet for å bruke eye piece(Zacuto Z-Finder), men helst også muligheter for å koble til en ekstern monitor. Har sett en del på redrock og zacuto sine rigger, men de gode er som oftest sinnsvakt dyre.

Om det er noen som har noen anbefalinger så hadde jeg satt stor pris på det.

2. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg vurderer også å anskaffe en Dslr Rig, men uten å se produktet før jeg kjøper har jeg dårlig erfaring med.

Hva med denne RunningMan

På forsiden til Nano
    produktene finnes det ulike alternativer

3. Andrès

Andrès Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Re: Dslr rig

Den har god pris, men vet ikke helt om den er noe for meg. Redrock er jo et godt kjent merke så man tar vel ikke store sjanser ved å kjøpe fra dem!

Har funnet en side som ser lovende ut, men som deg er jeg skeptisk til kjøp uten å ha sett og tatt på produktet.

Er i hvertfall gode priser!

Shoulder mount:
    http://indisystem.com/products/ultra_compact
    http://indisystem.com/products/indirails_pro_dslr_sm

Follow Focus:
    http://indisystem.com/products/indifocus_pro

De har 2 billigere versjoner av follow focusen, men 300$ for en follow focus er ikke så ille.

Hva tenker du om de?

4. jrslm

jrslm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Re: Sv: Re: Dslr rig

Først av alt må jeg få si at jeg er helt nykommer på DSLR kamera. Jeg strever fortsatt med å tillvenne meg mitt Canon 7D. Etter ca 12 års bruk av Canon XL 1 og XL 2. Så föltest det uvant og ganske annerledes å filme med et "fotokamera", men likevel på grunn av bl.a. dets sylskarpe bildelegenskaper så kunne jeg ikke la være å kjøpe et. Utvidet med xFinder ble det da tilvenningen adskillig bedre.

Jeg synes indiRailspro og indiFOCUSpro ser bra ut. Det er ikke alltid det er prisen som er avgjørende.

Intressant lesing, bl.a.
    Why does a follow focus cost $1000, $2000, $3000 or more?
    Why do they cost this when the indiFOCUSmini is available for under $150?

Jeg forsøker å Google litt for å se om det er folk som har erfaringer med akkurat disse.

5. subsoniq

subsoniq Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Dslr rig

Jeg skiftet fra xh-a1 med dof adapter til canon 7d for en stund siden.
    riggen min består av redrock shoulder support med monitorholder, redrock mattebox, smallhd dp1x monitor, sgpro followfocus, og separat lyd del med mkh416shotgun med rycote zeppeliner og sounddevices 302 mixer og sennheiser mygger sendere/mottakere og bruker h4n recorder til å ta opp lyd.

jeg vil si dette er en så og si ultimat dslr rigg for filmproduksjon.
    Skaff deg dslr, noe lys og en lydmann så er du der :)
    annbefales sterkt og det behøver ikke å koste allverden heller :)

6. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Dslr rig

Vet ikke om det er veldig mye til hjelp, men jeg kan komme med en generell erfaring fra indifocus. Kjøpte deres indirails og mattebox for ca 2 år siden. Førstnevnte er jeg strålende fornøyd med, men matteboxen var så som så. Ikke den kvaliteten man forventet for 300 usd. Det kan hende de har tatt seg opp på kundebehandling, men når jeg handlet hos dem tok det gjerne en uke eller to før jeg fikk svar på mail. Det tok en god måned før jeg faktisk hadde varene.

Del denne siden