Dystopia - Dyster by i vue

En tråd i 'Introer og logoer' startet av clarion, 25 Okt 2004.

1. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei,

Har laget en liten snutt (8MB) av en by jeg fant på nettet til fri bruk, med Poser/Vue skal fylle den med folk etterhvert men kjørte en test reendering hva synest dere ?

LINKEN ER HER

2. Kyrre

Kyrre Citizen

Meget, meget imponerende! Stå på! :)

3. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kjempe kult! du må legge ut det ferdige resultatet! :D

4. baarder

baarder Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du planlegger å lage en film ut av dette, må jeg og medgi at jeg ser frem til resultatet :)

Stå på!

5. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker og bukker gutta :)

Ja IDEEN til en film er der, tenkte jeg skulle storyboarde den først , samt at jeg mangler noe greier...

Dystopia skal fylles med mennesker både digitale og Blue/Greenscren..

Ellers så var kameraføringen min litt rar, vet ikke om det var Supermann som holdt kamera eller et fly, men driver å reendrer en ny versjon nå så får vi se :)

Ellers så var den atmosfæren jeg benyttet litt dårlig lys i så jeg endret den også og da kom textures på byggningene i byen bedre frem (neste reendring altså)

Introtittel & Effekt er forøvrig VUE-TEXT og Particelillusion ;)

MVH

Tor-Bjarne

6. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    synes det ble skikkelig bra, og med mennesker på gatene burde det bli enda bedre =D

hvis du har tenkt å legge til mennesker som går i gatene så burde du prøve en ting som spratt opp i hodet mitt med en gang jeg så klippet du postet over her.

hva om kameraet flyr helt ned til gaten, og legger seg på taket til en taxi eller noe lignende, så kjører den taxien rundt et par kvartaler, med "kameraet på taket". på den måten får du vist sivilsasjonen på en spennende måte. (kanskje det bare høres dust og teit ut, men det var nå det som slo hodet mitt først)

kanskje en avsluttning der taxien krasjer, og kameraet flyr inn en rute i et hus og du skimter noen raske frames av hva som foregår der inne også.

men jeg likte uansett klippet =P

7. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tja da var siste reendering utført :) Prøvde å få flyingen litt mer realistisk... samt bedre textures ;)

den kan du LASTE HER...

MVH

Tor-Bjarne Henriksen

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den var en artig ide - skulle gjerne se en slik en

Clarion: det var en kjempeflott animasjon av deg - og det får meg til å lure på hva skal du bruke denne klippen til?

9. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ideen er.:

1. Det er nå mulig å klone et mennesker ut i fra to eggceller fra to forskjellige kvinner. (dette er fakta, og utført på mus)

2. Nonobot teknologien går med rivende fart (Altså roboter som er på størrelse med molekyler)

Ser for meg en fremtid, hvor det er få menn, grunnet punkt 1, og hvor kvinnene kloner frem døttrene i svære prøverør i stedet for å føde.

Ved hjelp av Nanobot teknologi hviskes grensen mellom menneske og cyborg sakte hviskes ut.

Alle mennesker (kvinner) har nå blant annet en oppførselbrikke implantert inn før fødselen, en av de programmerte holdningene er et enormt hat til menn (Som ikke trengs til noe lengre)

Mennene (de få som er igjen) , har stukket av, og lever fra hånd til munn , stadig jaktet på at AmaZon kvinner spesial designet til å eh.. kverke oss gutta.

Gutta på sin side, for å overleve har da fanget endel kvinner(derfor hatet fra mødrene), og kortsluttet oppførselkretsen (Med den følge at kvinnen går i koma), for å frembringe menn på den naturlige måten..

Det er 6 kvinner som er (genetisk) mødre til alle kvinner, og på samme måte som et bie-sammfunn klones forskjellige kvinner (Døttre) til forskjellige oppgaver. (deriblandt jakte på og drepe menn)

Mødrene er flere hundre år gamle, og er nå mere maskin en menneske grunnet utallige Cyborg inngrep.

Ser startsekvensen for meg omentrent slik.:

Bilde 1 en fillete kledd liten gutt leker med en ødelagt leke, på noe som ligner en avfallsplass. Filmed nedenifra ser du plutselig en mann (også fillete kledd) kaster seg over gutten og får han i dekning.. Så begynner det å regne prosjektiler... Cut til AmaZon kvinne med våpen som jakter ...

Vel det var kortversjonen av Ideen, dere kan godt komme med tilbakemeldinger, kan være at den blir for sær og teit men .. vel det var egentlig det jeg leika meg med ;)

MVH
    Tor-Bjarne

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Oi, det var en ganske genial ide - du kommer sikkert til å gjøre filmen kjempebra

11. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det høres inmari artig ut ja :wink: :D

EDIT:
    så klippet, likte spessielt da kamera suser ned over fra den høye toppen, og musikken og lydene var veldig bra å gidde klippet en mektig følelese :D

12. baarder

baarder Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sign me up for the release party :)
    Når er filmen på norske kinoer? Eventuelt på NAF, hehe?

Må de nødt å hete AmaZon, forresten? Det høres så ikke-langt-inni-fremtiden ut.

Stå på!

13. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei .. faktisk så skal de ikke hete amazon da dette er brukt opp ... men kom gjerne med forslag...

Jeg skal forsøke å legge ut storyboard etterhvert, men dette er også et prosjekt hvor jeg kunne tenke meg hjelp ifra NAF medlemmer :)

Takker og bukker :)

MVH
    Tor-Bjarne

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    AmaZon er bra synes eg - siden det er en gruppe av kvinner som dreper menn? ;)

15. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Liker det jeg har hørt til nå! Har du lest "Nils Klims reise til den underjordiske verden" av Ludvig Holberg? Den handler om en mann (Nils Klims) som utforsker en hule utenfor byen og havner i en underjordisk by (Utopia). Dette er en by hvor menn og kvinner er likestilte. En meget bra bok, en av de første science-fiction bøkene i moderne tid.

Du går jo ganske mye lenger i ditt sci-fi eventyr, men boken kan sikkert gi god inspirasjon! Bare pass på at historien blir "troverdig". At den lever opp til sci-fi sjangeren, ved at den blir realistisk. Science fiction betyr jo vitenskapelig fiksjon, altså fiksjon som er basert på vitenskap.

Liker det jeg hører til nå, og likte demo-klippet godt, selv om jeg ikke liker de plutselige "hakkene" i kamera-føringen når kameraføringen skifter retningen. Sett heller opp en bane (kamerabane) ved hjelp av en linje, assign senere kamera til denne banen. Da får du bedre kontroll, og "mykere" kameraføring. Vet dette går ann i 3ds MAX. Vet ikke hvordan det er i ditt program, men det bør gå ann!

Jeg er forøvrig klar til å hjelpe til med hva det skulle være (bortsett fra skuespill). Så bare si i fra! Liker nemlig det jeg hører om prosjektet til nå!

16. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sinnsykt kult prosjekt du har foran deg der clarion. jeg venter i spenning på et resultat. redigeringen av byen var kul. bare lurer.. det må ha tatt sykt lang tid å rendere? hvor lang tid tok det og hvilken maskinspecs har du?

17. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Først vil jeg gjerne takke alle som har svart, og for den ros som er blitt meg til del :oops:

Vel jeg synest det ville vært coolt med hjelp til ALT!!, kansje lage det om til NAF prosjekt for alt jeg veit... Men det vil ihvertfall kreve mange som sammarbeider.. eller sinnsykt lang tid å dra det hjem :)

Jeg tror at med så mye talentfull Ungdom, samt noen gamle folk (som meg), kunne vi få til en realistisk, Sci-Fi som kansje satte siten(NAF), samt oss på kartet.

Og... det er på mange plan jeg kan trenge hjelp :) Storybording, filming, sscreen-script etc etc.. Tror derfor på gruppearbeid kansje med flere intressenter... vel en ide ihvertfall ;)

Vel det første klippet tok en uke?? så brukte jeg reenderfarm bestående at 4 PC'er hvorav en ganske treig da tok det ca 10 timer så en ca 40 timer ville det vel ta totalt, så var det redigeringen etc .. vel tok litt tid det også...

Nei har desverre ikke lest den av holberg, men mener jeg har lest noe annet av han for leenge siden... men jeg eh.. elsker SCI-Fi og har vel lest mye av det lille som er, blant annet den norske "aster" av Øyvind Mhyre, ellers så leser jeg mye fantasy, og leste vel ringenes herre for ca 20 år siden, holder nå på med Tidshjulet av Robert Jordan.

Likte forøvrig måten historien ble fortalt på i terminator 1, Full action mens helten(Michael Biehn) forteller hva fremtiden bringer, ikke en som sitter og foreleser, men skriker historien til Linda Hamilton etterhvert som handlingen skrider frem.

MVH

Tor-Bjarne [/quote]

Del denne siden