effekter: skader/ mishandling

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Asbjørn, 2 Mai 2005.

1. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Jeg skal lage en film som kan involvere ganske mye sminking og noen effekter, bla trenger jeg:

Sår/ arr etter pisk og merker etter slag
    Elktrisk gjerde og noen elpistoler og tazere (*en tazer er en elpistol som kan brukes på avstand)
    En person som får muskelkramper

Jeg har hørt om noe som kalles "muscle toning kit" som visstnok skal gi spasmer av en eller annen sort. Vet noen noe mer om dette? (om det er trygt å bruke. evt hva det kalles på norsk. hvor det selges ++)

- Og hvordan skal jeg få en skuespiller til ebst mulig å simulere sterke smerter? (noe mer jeg kan gjøre en å fake kramper og lage svetterperler?)

Noen idèer?

2. Martin B.

Martin B. Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ok, dette høres kanskje veldig sprøtt ut, men det funker noen ganger:

Få vedkommende som skal spille at han har smerter, til å ta så mange sit ups at han så vidt klarer å puste, og litt mer! Gjerne noen harde øvelser, til han nesten har ordentlig vondt i magen. Mange vil da hive veldig etter pusten noen sekunder etterpå, og trekke seg sammen fordi de er slitne i magen.
    Hvis de da i tillegg prøver å spille at de har utrolig vondt, vil det se ganske ekkelt ut, en person som ligger der og hiver litt etter pusten og kroppen hans trekker seg sammen i små rykk og i tillegg roper han kanskje?

Veit at dette høres sinnsykt sjukt ut, men det med å ta mange sit ups er liksom en liten hjelp til å spille at man har virkelig vondt.... kall meg gjerne dum.... Bare et lite tips...

3. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe - elektrisk muskel spenning eller noe, skal være vondt om man stiller feil. Det brukes til å trene muskel på late folk. Treningstudio eller tv-shop selger dem, tror jeg.

Sår og arr kan fikses med sminke - eller hvis man vil slippe sminke, kan man klemme hardt en pinne på hud i halv time (litt vanskelig å forklare).

Men jeg vet ikke helt hva du vil med elektrisk gjerde? Gjøre slik at det ser ut som det er elektrisk gjerde?

4. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vet åssen man kan få en person til å se litt banka ut ved BILDER altsÅ! det er å bruke BURN i photoshop, men det gjelder bilder, men vet ikke film! men..

hmm

5. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kjøp deg muskelstimulator som Melwasul nevnte.
    Har prøvd det, og når du setter den på den kraftigste (bodybuliding stage 7 tror jeg) rister det ganske bra i kroppen må jeg si....
    Og det gjør vondt i tillegg, så det er ett lite pluss (du kjenner det, men du dør ikke av smerte)

6. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    hehe. Takk for forslagene. vet dere sånn ca hva de treningsgreiene koster også eller?

- Ja, jeg skal late som om jeg har et elektrisk gjerde der. - og det er ikke noe sånnt i nærheten av stedet (som jeg vet om)

7. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis det er elektriskgnist du vil ha, vet jeg ikke helt hvordan man får det. Har lurt på det selv

8. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    hehe. Jeg kunne jo evt kjøpe en ordentlig elpistol da.. men jeg vet ikke hva de koster. - Er sikkert dyrt... Eller?

9. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det lovlig i Norge?? Strømpistol koster ca 200kr i Thailand. Hvis Norge selger er det garantert aldersgrense, abnormale priser og søknad om tillatelse til å kjøpe.

10. Asbjørn

Asbjørn Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Aner ikke hvordan reglene for det er jeg... - får prøve å finne det ut. hvor spør man om sånnt da? På politistasjonen?

11. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

elpistoler trur jeg neppe er låv i norge, da hadde nok politiet bert det.
    dem får knapt låv å bære peperspray å da, så hvem vet. kanskje det er låv. men at dem ikke lar ordensmaktene bære det:p
    men fær på politi stasjonen å hør:p

12. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Kjenner du en elektriker så spørr om du kan få låne en megger av ham. Det fungerer hvertfal fint til å gi folk rykkninger med.

Da jeg gikk elektro på VGS så fikk vi i et friminutt tak i en megger, og konkurrerte om hvem som klarte høyest spenning i ballene. Det var VONDT, og jeg vant ikke=P

Vel, hvertfal så gir de kraftig spenning og lite strøm. Altså ikke noe farlig for en person med normalt, friskt hjerte. Men det rykker bra i kroppen, og det kjennes godt. Røsker hvertfal godt i påsan.

Hvis ikke, så kan det da ikke være værre enn at du som regissør finner og velger ut personer som klarer å spille det troverdig uten hjelpemidler?

13. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Politiet i Norge skal ikke være bevæpnet i det daglige. Så nei, de bærer ikke noen form for våpen. Det er bare i spesielle situasjoner. Skikkelige elpistoler må du ha bæretillatelse på, som for andre skytevåpen. Det er godt mulig at man kan kjøpe lekestrømpistoler som kiler på 20 cm. avstand, men that's it.

Jeg kan vanskelig se for meg at hvem som helst kan få bæretillatelse på det heller. Antagelig bare politiet. Men husk at selv polititjenestemenn/kvinner må ha individuell våpentillatelse for de våpnene de kan bære både i og utenfor tjeneste.

Del denne siden