Effektivisering i FCP?

En tråd i 'Programvare' startet av Fredo, 8 Jul 2011.

1. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Yo

Jeg har nettopp skrudd sammen videoen fra en firmafest, og jobber nå med å legge inn et slideshow på slutten.

MEN, jeg vil ha ut og innzooming, bevegelse etc i bildene så det ikke blir stillestående og kjedelig. Pleier jo å gjøre dette ved å sette keyframes på størrelse, posisjon osv. Er det en raskere måte å gjøre dette på enn å måtte gjøre slikt manuelt på hvert enkelt bilde? Kan man lage et slags skript? Eller er det kanskje noen presets i fcp som jeg ikke finner?

Takk for svar.

2. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Effektivisering i FCP?

Har selv lurt på dette ved flere tilfeller. Har kommet over enkelte "slideshow" programmer som kan eksportere videofiler av prosjektet slik at man bare importerer sekvensen inn i evt. FCP. Men ved flere tilfeller var det slik at eksporteringsmulighetene gjerne ikke støttet full oppløsning som videofil. Og da ble dette ubrukelig for meg.

Selv har jeg gjerne laget 2-3 fasiter på to bildefiler inne i klippeprogrammet, for å så kopiere presets og lime inn til resten av bildene. Og deretter gjør jeg random changes til alle filene slik at alle får sin egen lille vri og så posisjonerer jeg bildet dersom det skulle vise seg å se idiotisk ut. Dette har funket relativt bra for meg. Kanskje ikke verdens raskeste prosess, men det er ihvertfall noe raskere enn å keyframe alle enkeltfilene fra start til slutt.

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Effektivisering i FCP?

Da kan det kanskje glede dere begge at FCPX har Ken Burns innebygd..

Del denne siden