Eggstøkkan

En tråd i 'Reklame !' startet av ku, 15 Okt 2003.

1. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Norbygdi Productions er snart ute med den nye filmen Eggstøkkan. Dette er den andre filmen til NP. Den første var Gronneigar Krigen som man kan se traileren til her. Gronneigar Krigen ble noe kjedlig å tam. Den er ikke så bra som Traileren tilsier. Grunnen til det er at alt det som er kult er med i traileren å den er på 1 min mens filmen er på 20.

Men Eggstøkkan vil forhåpentleg vis bli mye bedre. Vi har fått inn mer humor mer action å større eksplosjoner!! Å så hadde vi opptil 4 kamerar til disp. Men jeg tror det meste som ble brukt på en sence var 3. Den er under post production nå, men grunnet en del software problemer tar det litt tid.
    Følg med her for realese dato.

2. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Can't wait !! 8)

3. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    :D :D :D

Traileren og <bare glem det...> deres var knallbra så vi gleder oss vilt til å se noe mer fra dere!

4. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ehh Musikk videoen var ikke vår. Den var det Thed som har lagd. Drit kul foresten!!!

5. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Lastebilen til Eggstøkkan er nå ferdig! :D

:arrow: Man finner den på siden til Norbygdi Productions

6. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Skjønner at vi har noe å glede oss til når jula ringer inn :lol:

Artig lastebil, blir morsomt å se det ferdige resultatet !!

En ting til :
    Hva i huleste er det for ett kjøretøy dere har laget ??? :?:

7. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det er ein slik ein Ole bil. Basert på framdelen til ein Opel Kadett c. sete frå ein buss, ellers så er alt sjølv bygd med ein del vinkeljern å nokre timar med sveising å drikking så blei det resultatet. :lol:

8. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kul doning! 8O

9. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  10. h0r4

h0r4 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    BRa jobb!

SÅ EVIG BRA!!

Eggstøkkan ble JÆVLI bra!!

Dette kan dere folkens.. keep it up!!

Lo meg fordervet noen ganger!!

11. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dæven gutta!
    Så jævlig bra! Jeg sitter og ler meg skakk her.

Dritkult med den kua (?) som dukker opp med jevne mellomrom. Og den doningen dere har laget er bare konge!

Med en gang jeg så at filmen var 24 minutter lang tenkte jeg "Å nei..." , men det er 24 raske minutter. Hehehehe, det er lenge siden jeg har ledd såpass av en amatørfilm!!!

Bra jobba!

Cheers!
    -Kjetil

12. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Dette var VELDIG bra !!

En utrolig god film og vanvittig godt prestert av Norbygdi Productions !
    Jeg lo som bare det :lol:

ANBEFALES ANBEFALES ANBEFALES

13. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk takk. :D

Vi har jobba hardt og lenge for å få denne filmen god. Vi hadde forhåpninger om at den faktisk skulle bli enda bedre en det den er nå! Men ikke alt ville stemme til slutt (litt mer finpuss?). Desuten gjør den noe labre slutten sitt for å trekke filmen ned.

Men alt i alt er jeg godt fornøyd. :)

(Vi har planner om å legge DVD, med bonus materialle, ut for salg. Noen som har erfaring med slikt? Særlig mtp. på hvor stor interessen kan være for dette.)

14. caramax

caramax Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    :lol: hehe, det var en skikkelig skøy film :D Veldig bra!!!

Alikevell, å legge den ut for salg på DVD tror jeg ikke helt kommer til å fungere. Først av alt har dere jo lagt den ut gratis på her, så hvorfor kjøpe noe du kan få gratis? Å kjøpe DVD'n bare for ekstramateriale sin skyld har i hvertfall jeg aldri kommet til å gjort. :? Ikke for å spolere ideen din, men tror du kommer til å gå mer i tap enn fortjeneste :( Selv om dette var en film langt over gjennomsnittet er det jo tross alt fortsatte en "amatørfilm" (som alt annet her.... nesten)

Håper alikevell på å se mer fra dere :D

15. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syntes slutten var råkul. Digger uforutsigbare slutter. :twisted:

Men nå skal jeg være kjip igjen. (Varemerket mitt?) Hvis dere legger DVD ut for salg bør dere passe på musikkrettighetene. Det kan brått bli dyrt hvis man tar seg betalt for produkter og rettighetene til materialet ikke er i orden. :(

Det burde vært unntak for oss amatørfilmmennesker.

16. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hehe. Klar over dette med rettigheter.

Dette er ikke min ide caramax, men Norbygdi Productions sin. ;)
    Forøverig er det en annen grunn til å skaffe DVD, mye bedre kvalitet på filmen. Nå er selv den på 90 MB ganske kraftig komprimert. ;)
    Kostnad for trykking på DVD blir vel ikke så stor, men det koster litt tid da. (Ja vi har tankt å gjøre det selv da, _ikke_ få trykkt opp et kjempe opplag!) ;P

17. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tok meg den frihet og lekte meg litt med fargekorrigering på noen stillbilder fra filmen. Filmen bærer et stort preg av å være filmet på et vanlig DV kamera og har de vanlige artifaktene man kan vente seg av dette. Blant annet dårlig fargemetning, farger som ikke matcher mellom forskjellige kameravinkler i samme scene og overeksponeringer. Det siste punktet er det vanskelig å gjøre noe med, men man kan iallfall gjøre noe med resten.
    Håper ikke dere tar denne tekniske kritikken ille opp. Det har dere ingen grunn til. Filmen var morsom og tidvis innovativ, men den slet litt med det tekniske, men det er dere ikke alene om.

Chandler sine fargekorrigeringer

For de som lurer har jeg brukt Discreet Combustion for å korrigere bildene

18. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Det er jo derfor dette forumet er her; nemlig for at man skal kunne gi og få konstruktiv kritikk.

Det hjelper ikke å bare få "glade" og positive tilbakemeldinger da de ikke hjelper deg med ett kanskje enda bedre resultat neste gang.

Bra Chandler. :wink:

19. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja det var noen plasser vi prøvde oss litt med det selv. Det ble noe bedre men ikke veldig bra. Det du har gjort Chandler såg jo veldig bra ut! Antar at man ikke trenger og gjøre det bilde for bilde... Da blir det jo håpløst. P. Editon hadde en grei funksjon til det, men etter denne filmen har vi alle det programmet langt oppe i strupa. dessuten så syns vi det var påtide å få den ut så det gikk nok litt fort i svingene på slutten av redigeringa. Lyden kunne og vert bedre mange plasser. Mulig vi tar en "Digital remaster" av den senere.

Men fortsett og kom med kritikk. Veldig morro og høre hva folk synst om den. Men ting som skyggen til kameramann og folk i bakgrunnen er vi klar over så det trengs ikke :wink:

20. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Norbygdi Productions har blitt intervjuet av NRK om filmene! :eek:
    Innslaget blir vist på Distriktsendinga for Telemark, Buskerud og Vestfold, TORSDAG 11.03. klokka 18:40 på NRK1. :)
    Det blir også kanskje vist på riksdekende TV senere! 8O

Del denne siden