eksponering i filmen min gikk til H...!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av ijonas94, 25 Okt 2009.

1. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hey

Jeg er akurat ferdig med å filme inn til den nyeste filmen min.
    Vi filmet alt i sol lys.
    men det hele sjer jo på "kvelden", så jeg skrude ned eksponeringa på kameraet mit.

problemet er bare det, vi brukte mer tid en planlakt.
    så det node å bli ganske så mørkt før vi ble ferdig med dem siste klippene.
    jeg har jo nu lagt inn alle klipene inn på dataen å set over.
    noen av dem er så mørk at man "nesten" ikke ser handligene.

så det jeg lurer på er om det er noen av dokker som har erfaring med programet Imovie-09.
    for er det noen muligheter for å få skrud opp lyset i bildet for å kunne se bedere det som har kjed.
    å dem klippene som ble for mørk en det jeg ville har jeg brukt ful eksponering(vis jeg bruker riktig navn).
    Jeg skrude linsa sån at den slap inn nok sol lys.
    men er det noen muligheter for å øke lys styrken sån at man bedere kan se hva som sjer i bildet, eller må jeg drege med meg skuespillerne på egen fri vilje å jobbe 1-2 timer ekstra i mårn for å fulføre filmen.
    noe jeg ikke vil for grunn av skole å dårlig til til å redigere på før den planlakte slippet av filmen:(

Takk på forhånd.

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kjipt problem. Jeg har aldri brukt iMovie, men om du finner noe som heter noe med "brightness", "curves" eller "levels", så er det et godt sted å begynne. Om dette overdrives så blir bildene ofte kornete, men visse forbedringer er fullt mulig å få til.

3. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jo, brukte vel imovie 09 før, hvis du har på avansert innstiling, så trykker du på tannhjulet av klippet, så er det noe som heter exposure, (tror det var den, ikke skyt meg om ejg har feil) den skrur du opp, så skal det funke bedre..

4. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bildet er alt kornete:p alså, det meste av den, men det trur jeg at jeg skal få til å fikse.
    Men trur ikke jeg skal få til å fikse det med eksponeringa når det kommer til lyset.
    men skal prøve å se ka jeg kan få til.

Takk for så fort svar:D

5. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    avansert innstiling?:confused: jeg viste ikke at det fantes flere innstilinger.
    Jeg er i full gang med å lære meg fainel cut pro for grunn av masse ting jeg ikke kan gjøre på Imovie09.
    Men kan se ka jeg finner ut om innstilinger.
    i så fall så har jeg kanskje klart å redde klippene mine:D
    men blir å legge ut filmen sån som klippene er nu når jeg er ferdig å redigere.
    Blir heller å filme dem klippan som er for dårlig på nyt seinere for å forbedre resultatet av filmen.
    men man lærer mye av hurtig produsjon:D
    for eksempel at man burde planlege enda mer:p

Stor takk for så fort tilbake meling

Del denne siden