En billig måte å få kameraet til å "gli gjennom lufta".

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Tassen, 8 Mar 2012.

1. Tassen

Tassen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, jeg lurer på hva som må til for å filme "glidende" gjennom lufta? Noe sånt som dette: TV 2 Kollektivet: Revolutionary skate video - YouTube

Nå har ikke jeg noe annet kamera enn noe liknende som dette tigjengelig heller: http://www.livingroom.org.au/photolog/canon-rebel-xt-1-1.jpg så det er vel ikke sikkert det lar seg gjøre? Jeg er helt fersk på området video.

Uansett hva må jeg ha av utstyr? Sett at jeg trenger å skaffe nytt kamera også? Vil helst ikke opp i så altfor høye summer...

2. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Tassen

Tassen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: En billig måte å få kameraet til å "gli gjennom lufta".

Takker for svar! Så det er den du linket til du anbefaler mest? Men jeg tenkte ikke å bruke det til skating da, tenkte heller noe sånn som du så i starten, der de sirklet rundt han fyren. Tenkte først og fremst til å bare få en glidende smooth effekt til f. eks. action-filmer :p Men den kan vel brukes like fint til det, eller?

4. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  5. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  6. agenten

agenten Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Eventuelt kjøpe/bygge deg en shoulder-rig, det fungerer nokså bra ;)

7. Taklampa

Taklampa Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Tips: Jeg har ikke så mye peiling på stabilizers, men jeg vet om et billig og enkelt stabiliserings system: feste et lodd i bunnen av en monopod. Jeg har gjort dette selv og synes det funker veldig bra. Det stabiliserer ikke så bra, men det er mye bedre en hånd holdt kamera og veldig praktisk og ta med seg andre steder.

Del denne siden