En liten test

En tråd i 'Introer og logoer' startet av skrekkarkivet, 14 Feb 2007.

1. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fant ut jeg måtte prøve meg på en intro jeg også.

Den er laget med photoshop (et program jeg har laaaang erfaring med) og Sony Vegas (et program jeg har kort erfaring med)

Ikke noe hokus pokus, men jeg er fornøyd.

(Har også en versjon som er hvit på sort bakgrunn)

S.

www.forbudtefrukter.com/hangman_film_hvit.mov

2. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmmmm. Virker veldig uferdig.

Hadde vært fett om det hadde kommet inn masse bokstaver. En del feil, men de riktige bokstavene hadde dannet teksten: "Hangman"

3. skrekkarkivet

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skal virke uferdig og håndlaget.

Jeg er old school. Syns markedet for metalbokstaver som flyr eller eksploderer kombinert med THX lyden er mettet. Tim Burton's illustrasjoner var inspirasjonen.

S.

4. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kanskje det bare er meg. Men er det ikke litt rart å ville gi produksjonen sin et uferdig preg?

5. skrekkarkivet

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe... Du kan så si, men poenget med en intro eller en vignett er vel at den skal stikke seg ut- at den skal huskes. Festen (Dogme #1) hadde dårlig lyssetting og null kulisser, den så amatørmessig ut. Det den derimot hadde bøttevis av var story og fortellerkunst...

Ja, det virker kanskje rart å lage en tjafsete intro... men du husker hva "produksjons selskapet" het, sant? :)

6. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, jeg husker det, hehe.
    Men det er fordi jeg leste det først.
    Jeg hadde aldri husket det ellers. Siden det ikke står i vignetten.
    Man kan jo gjette seg til det, men det er noe jeg ikke hadde gjort.

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig i dette - navnet "hangman" bør komme frem.

edit:
    Hva om man ser det er noen bokstaver der allerede, som om noen har gjetta feil, også har man en abstrakt voice som mumler et forslag "mmm... hm?" også blir det også feil og VOSJ så faller hangmannen ned. Trenger ikke ta mer enn to sekunder.

Og dogme er litt spesielt da. Noen av reglene for dogme er at du ikke har lov til å tilbringe rekvisitter til location. Location skal IKKE endres på noen måte - alt som skal brukes på location må være der fra før. Klær skal skuespillerene holde, og er selv ansvarlige for. Lyssetting er ikke tillatt - man skal bruke det naturlige lyset på location, etc etc.. :roll:

8. skrekkarkivet

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dogme konseptet er jeg ikke fan av, men til Festen (Dogme #1) fungerte det meget godt.

Poenget mitt, og årsaken til at jeg valgte uttrykket jeg gjorde, er at jeg personlig er lei nevnte "voooosh/eksplosjon" introer. Alt trenger ikke være episk eller fra fremtiden. En lavmælt doodle KAN også fungere bra... Jeg bare mangler kunnskapen til å utføre det

:wink:

Skal tygge litt på den i morgen, kanskje jeg kan forbedre den litt :)

9. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blir ikke noe VOOOSJ og PANG PANG av det jeg sa da, bare en litt annerledes approach, noe alà Monster kanskje. You're the boss, bare prøver å tenke høyt jeg. :wink:

10. skrekkarkivet

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for det... jeg skrev mitt svar mens du editerte din post... :D

11. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vet ikke hva det er som skjer for tiden, men hvit bakgrunn ser egentlig helt for jævlig ut. Jeg vil helst at ingen av filmene jeg skal se på storskjermen begynner med helt hvitt, det ødelegger for resten av filmopplevelsen da logoen og det hvite har brent seg inn i øyet mitt.

Anywho, det hadde gjort seg hvis han bare datt rett ned og ikke dinglet, samt du la på en skikkelig saftig knekkelyd. Det er vel egentlig den eneste lyden du trenger. Break-a-neck Films!

12. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ikke lyden for jeg er på jobben, så vet jeg ikke om du har den på eller ikke. Men må bare si at det er også viktig å "teste" lyden før filmen starter. Så brukere kan øke eller senke før filmen starter - heller enn starter med filmen med for lav eller høy lyd ;)

Men jeg er enig - teksten må komme fram. Jeg hadde ikke skjønt at det var en "Hangman film". Det så heller ut som jeg måtte gjette navnet til filmproduksjonen din. Og i senere tid "Øh, jeg kommer ikke på navnet for det stod ikke der."

Også gjør gjerne mannen dingler litt mykere - når han er på toppen av venstre, gjør det slik at han langsom returnerer til høyre.

Men ellers flott tegning. Likte strekene, og så ganske tegneaktig ut (men også dataaktig pga bevegelsen). Bare litt forbereding, så blir den enda bedre.

13. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå er det vel ikke du som skal se på den heller? Du burde jo lage den på den måten at det gir et best mulig intrykk hos publikum.

14. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Plecto?! Nå skjønner jeg ingenting. Absolutt ingenting. Inntrykk hos publikum? Først og fremst så er det en intrologo, ingen bryr seg om åssen den ser ut, folk bryr seg om filmen. Mange produksjonsselskaper som har kjipe logoer. Det blir en anelse galt når logoen er fetere enn filmen...

AND! And, hvis du lager film etter den malen der, "Ikke jeg som skal se på den, det er publikum", så kommer du aldri til å lage fete filmer. Det er din visjon og din drøm som skal til livs. Så fremt du er regissør/manusforfatter. Det er bedre å lage filmene slik man selv vil, for da er det ihvertfall 1 person som liker filmen.

"I'm making this movie for me, everyone else is along for the ride."

15. skrekkarkivet

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her ble det jammen diskusjon gitt! Har gjort den litt mindre "uferdig". Tar også selvkritikk for "_ _ _ _ _ _ _ FILM". Har byttet til "Hangman Production"

Slik ble den...fremdeles uten vooosj og THX :)

www.forbudtefrukter.com/hangman_production.mov

S.

Del denne siden