Er Panasonic HDC-SD90 videokamera grei for en nybegynner?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av tussi, 29 Mar 2012.

1. tussi

tussi Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har aldri hatt ei videokamera. Skal kjøpe meg ei som skal brukes til hverdagsopptak. Det vil si litt bursdager, bryllup, familiereise. Bare til oss selv.
    Jeg er over middels interessert i bildetaking må jeg si. Så jeg kommer til å like dette også.
    Spørsmålet er: Skal jeg gå for Panasonic HDC-SD90 eller er det noe der ute som kan passe helt greit for mine mål? Kan godt være 1000 NOK dyrere, men i grunnen vil jeg ikke investere ei formue i dette heller.
    Og så lurer jeg på hva ellers skulle man bestille? Hvor mange og hva slags sd brikker anbefaller dere? Trenger jeg noen ekstra kabler?
    Andre tips som dere kommer på?
    Er det dumt å kjøpe noe som har vaert på markedet en stund alerede?

2. Mayhassen

Mayhassen Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Er Panasonic HDC-SD90 videokamera grei for en nybegynner?

Hei, jeg har et kamera i samme serie, hdc-tm900 - jeg vil anta at det er endel likheter.
    Hvis du vil filme med auto er denne typen grei, men det er fort tungvindt og jobbete i manuell.

Jeg synes det alltid er kjekt med ekstra batteri og en lader som funker på både 12/230V. Dette får man ganske billig så lenge det ikke heter panasonic. Minnekort er jo også billig, bare pass på å kjøpe raske nok.

Siste spm: Jeg ville sjekket om det var noen nye modeller på vei snart - i så tilfelle kan det jo lønne seg å vente litt på nedsetting av pris.

Del denne siden