Erfaringer med pixmania.com?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Hans-M, 7 Jul 2012.

1. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei,
    jeg lurer litt på om noen av dere har noen erfaringer med pixmania.com?
    Ser at de har sterke reduserte priser iforhold til andre nettbutikker, men at de også har fått mye negativ omtale samt. positiv omtale. Hvordan er det med toll? Er det inkl. i prisen deres? Er fryktelig kjedelig å miste mange titusener hvis nettbutikken bare tuller.

Takk for svar. :)

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Hvorfor sender du ikke dem bare en e-post og spør? De vet vel bedre enn noen her hva som er de faktiske forhold.

Hvis jeg skal spekulere, så ville jeg sagt at toll ikke er inkludert i prisen, det er ikke vanlig i det hele tatt. Men det er relativt få varegrupper som er tollbelagte uansett, og jeg regner ikke med det er slikt du skal bestille.

3. Ingarrefilm

Ingarrefilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Re: Erfaringer med pixmania.com?

Jeg har veldig dårlig erfaring med Pixmania.com. Alt tar langt tid, de glemmer at skal levere, men det verste av alt de holder ikke engang garantiene sine.
    Jeg kjøpte en linse der for 1 år siden som var ødelagt, jeg sendte den til dem og de brukte over 30 arbeidsdager på å reparere den (deres garanti er at hvis det tar over 21 arbeidsdager skal man få pengene tilbake). Jeg forklarte dette til dem, men selv om de visste at tiden for lengst var gått ut, ga de meg ikke pengene tilbake.
    Nå har det gått over 1 år og jeg har enda ikke fått pengene eller linsen igjen.

Derfor anbefaler jeg på det sterkeste at du IKKE kjøper der, bruk heller noen få hundre lapper mer på en sikker butikk :)

4. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det har seg slik at ingen av de norske butikkene har kameraet inne på lager..

5. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg kjøpte et Fujifilm X10 der, da det var mye billigere enn andre steder. Det tok rundt en uke før de sendte det, men det kom frem og fungerte akkurat slik det skulle. Da har man jo spart penger, om det er slik man ser på det. Det er kanskje når du får noe som ikke virker at problemene begynner. Har hørt om noen som kjøpte Android-telefon derfra og fikk en telefon som hadde et form for serienummer som var i bruk i Portugal og derfor ikke fikk oppdatert til nyeste versjon av fastvaren fordi den ikke var tilgjengelig der. Da kan man jo lure litt på hvilke problemer man kan støte på i andre tilfeller. Jeg ville sendt en mail til en butikk du stoler på og spurt om det aktuelle kameraet. Mange er svært behjelpelige.

Del denne siden