Et par spørsmål (After Effects)

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Tafjor, 5 Aug 2006.

1. Tafjor

Tafjor Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    1. Jeg er ganske ny i after effects har nettopp lært å lage lasersverd men får ikke til å legge til lasersverd lydene mine...Noen tips?

2. Etter at jeg er ferdig men lasersverd vill jeg gjerne lage noe nytt men vet ikke hva...Noen forslag? Jeg vil at det skal være kult men også ENKELT å lage.

3. Har kommet over noen videoer der de Hopper veldig høyt!
    Er dette mulig å lage med BARE after effects?

Har after effets 7.0 pro.

2. Tafjor

Tafjor Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    1. Jeg er ganske ny i after effects har nettopp lært å lage lasersverd men får ikke til å legge til lasersverd lydene mine...Noen tips?

2. Etter at jeg er ferdig men lasersverd vill jeg gjerne lage noe nytt men vet ikke hva...Noen forslag? Jeg vil at det skal være kult men også ENKELT å lage.

3. Har kommet over noen videoer der de Hopper veldig høyt!
    Er dette mulig å lage med BARE after effects?

Har after effets 7.0 pro.

3. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan gjøre dette foreksempel... Veldig artig effekt!

Hvor bildet er svart hvitt, mens noe på bilde fortsatt har farger... (colaetiketten), den såkalte "Sin City effekten".

http://www.solumsupport.no/cola.wmv

4. ZtilongZ

ZtilongZ Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan gjøre dette foreksempel... Veldig artig effekt!

Hvor bildet er svart hvitt, mens noe på bilde fortsatt har farger... (colaetiketten), den såkalte "Sin City effekten".

http://www.solumsupport.no/cola.wmv

5. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå fikk jeg veldig lyst på cola...
    Uansett er det en stilig effekt :twisted:

6. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå fikk jeg veldig lyst på cola...
    Uansett er det en stilig effekt :twisted:

7. Tafjor

Tafjor Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Likte ikke den cola effecten, vil ha noe skuespillere kan gjøre...
    Og kan noen svare på de andre spørsmålene?

8. Tafjor

Tafjor Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Likte ikke den cola effecten, vil ha noe skuespillere kan gjøre...
    Og kan noen svare på de andre spørsmålene?

9. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    1. Klarer du ikkje importere lydfilene inn i AE? Får du feilmelding, og i so fall kva? Eller er problemet at lydane ikkje vert spelt av? Lurer på om du må gjere ein RAM preview (klikk på 0 (null) på numpaden)for å høyre lyden, eventuelt halde inne Alt medan du dreg tidsmarkøren fpr å høyre lyden.

AE er uansett ikkje det beste verktøyet for lyd, so du kan jo leggje dei til i redigeringsprogrammet etterpå.

2. Sjå tutorials og få litt inspirasjon der. Søk på nettet, sjå/les dei som ligg her og dei på sidene som er linka til her.

3. Som i Matrix til dømes? Med ein del jobb, so kanskje. Du kan filme ein som hopper, maskere han ut, legge han over ein annan video, keyframe posisjonen og setje ned farta til dømes. Kanskje betre å filme han framfor ein greenscreen, men då må du fyrst ha ein godt belyst greenscreen.

10. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    1. Klarer du ikkje importere lydfilene inn i AE? Får du feilmelding, og i so fall kva? Eller er problemet at lydane ikkje vert spelt av? Lurer på om du må gjere ein RAM preview (klikk på 0 (null) på numpaden)for å høyre lyden, eventuelt halde inne Alt medan du dreg tidsmarkøren fpr å høyre lyden.

AE er uansett ikkje det beste verktøyet for lyd, so du kan jo leggje dei til i redigeringsprogrammet etterpå.

2. Sjå tutorials og få litt inspirasjon der. Søk på nettet, sjå/les dei som ligg her og dei på sidene som er linka til her.

3. Som i Matrix til dømes? Med ein del jobb, so kanskje. Du kan filme ein som hopper, maskere han ut, legge han over ein annan video, keyframe posisjonen og setje ned farta til dømes. Kanskje betre å filme han framfor ein greenscreen, men då må du fyrst ha ein godt belyst greenscreen.

11. niklnikm

niklnikm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

er det ikke en plug-in som heter magic bullet eller noe sånt, som tracker en bestemt ting du velger ut for den? slik at du kan bruke sin city- effekten? mener jeg fikk høre noe slikt av min mentor...

nåja, uansett: magic bullet ftw (hvis det finnes)

12. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Magic Bullet finnes vetu. Men det kan ikke, uten videre, tracke ting. Det må du uansett bruke tracking-modulen til og styre på videre derfra..

Du kan gjøre det like bra uten bruk av Magic Bullet. Tar dog litt mer tid å finjustere kanskje, men da har du MYE mer kontroll på hva du gjør.

13. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare lurte på... hvilke forskjellige versoner av AE er det og hva er forskjellen på dem? Hvis det finnes forskjellige versoner da :p

14. Brother

Brother Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det finnes flere forskjellige ja. 3,3 f.eks. nyeste er vel 7,0 eller noe.

15. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Og videre derfra har du standard og pro-versjon. Pro-versjonen har noe mer matte-verktøy, og andre småting jeg ikke helt aner hva er. Har aldri vært borti standard-versjonen.

16. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    7.0 er den siste versjonen ja. Man kan jo velge mellom pro eller standard.

hadde først standard men så oppgraderte jeg til pro. Da får du tilgang til en del flere ting, som the wiggler, og du har tilgang til å jobbe i 16bit channel:)

17. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men standard er absolutt å anbefale for en freshman? Jeg prøvde meg for en stund tilbake men har aldri likt adobe programmer :evil: Men kan AE i teorier brukes likt som en vanlig redigeringsprogram? Det er en timeline hvor man legger på lyd og bilde med effekter? Eller har jeg misforstått helt her?

18. Kyrre

Kyrre Citizen

Du har misforstått helt.

19. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke rart jeg sleit forrige gang :S Kunne noen forklart programmets basics?

20. Kyrre

Kyrre Citizen

After effects er til visuelle/grafiske effekter (ikke til 3D-modellering) og har ikke klippe-verktøy.

Del denne siden