Få høre litt synsing....

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Pompel, 17 Mar 2012.

1. Pompel

Pompel Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Skal ha nytt videokamera, men klarer ikke å bestemme meg, sannsyligvis pga litt uvitenhet. Har sett på følgende kameraer:
    Sony HDR CX 560VE eller i 6 eller 700 serien, Canon Legria HF G10 eller der omkring, JVC HD Everio. Prisklasse ca kr 10000,- pluss/minus.
    Filmer inne og ute. Filmer både sport og mer stillestående aktiviteter/gjenstander. Slow motion vil også bli benyttet fra tid til annen. Kan også tenke meg å prøve 3D, men dette er ikke prioritert.

Pompel
    :confused:

2. Pompel

Pompel Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Få høre litt synsing....

Er det noen som har erfaring med filming i 3D? Er dette en funksjon man bør få med seg ved kjøp av nytt kamera? Skal vistnok være noe som heter "ekte 3D" og vanlig 3D - hva er forskjellen?

3. lazyvoltage

lazyvoltage Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Er ingen stor fremtid i 3D. I allefall ikke for oss amatører og filmskapere. Synes også det er unødvendig for å filme aktiviteter og annet lignende.
    Hvis du skal ha et kamera som filmer 3D kommer det nok bare til å ha en dårlig effekt på prisen.

4. Ole Jørgen Gården

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

For det første ville jeg ikke gått for et rent filmkamera i den prisklassen. man får like mye om ikke mer fra et dslr, og mange flere valgmuligheter. for eksempel en Panasonic GH3, som er utmerket til filming, eller så kommer man langt med en 600d/650D. man trenger litt ekstra utstyr for å gjøre et dslr like håndterlig som et filmkamera, men tar du feks en 600D + steadycam/skulderrig så er du fortsatt godt under 10000,- og kan slenge på en elelr kanskje flere ekstra objektiver.

Del denne siden