fått meg nye hjemmeside!!! weeee

En tråd i 'Reklame !' startet av Remi, 14 Feb 2005.

1. baarder

baarder Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ingen problemer med de nye reglene.

Sitat odin.dep.no:

"Opphavsrettsreglene vil fremdeles ikke være til hinder for at privatpersoner, når de surfer på nettet, lytter til musikk, titter på filmsnutter etc. som der er lagt ut. Dette gjelder også om musikken eller filmen er lagt ut ulovlig. Det er først når en laster ned materiale en vet er lagt ut ulovlig en selv gjør noe som er ulovlig, ikke når en bare lytter til eller ser på materialet."

Det er altså fullt lovlig å se en film som er lagt ut ulovlig på nettet, så lenge du ser den live (streaming). Du gjør noe ulovlig først når du lagrer den på harddisken. Og trenger man å lagre filmen? Jeg mener, har du sett den, så har du jo sett den, og jeg sier: er den bra nok til å lagres kjøper jeg gjerne en original :)

Fin hjemmeside Remi, bedre enn forrige, alt som går den retningen går riktig vei :)

Stå på!

2. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :D :D :D :D

3. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei hører politiet banker på døra 8O ......har bare programvare på pcen for over 300000 8O *mott snapper til seg hardisken og hopper ut vinduet* :D :D :wink: :wink: :wink:

4. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De nye lovene gjør det jo ulovlig å formatere egene kjøpte, betalte cd'er til mp3 ! Det er noe dritt!!! :evil:

Sorry offtopic, Remi!

Fin side! Du viser fremgang! :wink:

5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva er det med dagens folk? Hvor FAEN har det blitt av STOR BOKSTAV etter punktum?

Ikke frekt ment Remi, men det første jeg la merke til. Du er ikke alene om dette problemet. For min del så øker det lesbarheten når det er skrevet gramatisk korrekt. Ellers vil jeg foreslå å unngå så hvit bakgrunn. Ha gjerne et lite snev av farge eller gråhet i den. Personlig liker jeg ikke websider som tilpasser seg oppløsningen til skjermen, men heller slik som www.vg.no som har en klar stopper. Intet av websiden kommer utenfor der whateeverlissom. Ikke at jeg vet hva det krever av html kode.

6. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    først nevner du noe som er bra for lesbarheten, for å så ødelegge det? hah.
    Svart på hvit utgjør best lesbarhet.
    annen bakgrunn vil være på grunn av målgruppe eller sjanger på hjemmesiden.

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er da vel fortsatt hvitt på svart som utgjør best lesbarhet. Minnes jeg lærte det på ungdomsskolen.

Hva er hensikten med å quote alt personen har skrevet i forrige post?

8. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    fordi alt han sa var vesentlig og få fram?

9. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Svart på hvitt utgjør best lesbarhet!
    Øyet oppfatter den hvite fargen rundt, men ikke den svarte, i og med at svart farge absorberer alt lys. Dette gjør at svart skiller seg bedre ut, enn f.eks. hvitt.

En annen ting er hva man liker best. Jeg syntes det er mye kulere med hvitt på svart! :wink:

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Svart på hvitt på papir er lesbarhet - men svart og hvitt på skjerm er noe annet.

Hvite lys lyser sterkere på skjerm enn papir. Det kan bli ubehagelig for folk som har sittet foran skjerm lenge ;) Det er nok derfor de fleste datanerder bytter farger istedet for å gå fra datamaskinen sin, hehe

11. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvitt på svart på papir er i alle fall helt håpløst! Men å bruke svart bakgrunn på PC er ikke alltid like lett lesbart det heller.

Det er vel en av mine sider et eksempel på:
    http://home.online.no/~da-sol/domino/script2.htm

(selv om lesbarheten her kanskje også blir litt ødelagt av at fargen på teksten er litt mørk)

derfor jobber jeg med å gjøre noe med designet som gjør at det blir litt lettere lesbart...

Det som ofte er forskjell på god og dårlig lesbarhet det er å kunne se hvilken linje en leser på, eller hvilken linje en skal hoppe til etterpå! Så ikke bare farger utgjør lesbarhet, men også linjeskift, font osv!!!!

12. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    *weeee hopper sammen med mott*

13. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne tråden har vært ganske på villspor nå, både når det gjelder mp3-lovgivning og lesbarhet...

Siden din var en klar forbedring den Remi. Den var faktisk ganske så grei :D Har et par ting å pirke på som jeg ikke likte:

- Hater introer på websider, går til nød ann dersom en kan skippe dem.
    - Synes ikke bildet av geværet oppe til venstre passet inn... :?
    - Skriv korrekt norsk! Enten må du skrive bokmål eller nynorsk. Går også ann å skrive dialekt(synes jeg), men da må det være bevist og gjennomført. Det her er enkelt og greit bare skrivefeil. (Eks: "hvorfår")
    - Den svarte og gule "RH"-logoen nederst passet ganske dårlig inn, blei helt feil i forhold til de andre fargene på siden.

Men alt i alt var designet ganske bra, og som sagt, en klar forbedring fra din side Remi. Du har grunn til å være "stålt" av denne :wink: hehe

14. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe jo takk, skal se om jeg ikke kan fikse en hopp over intro knapp

EDIT: til de som bruker firefox så suger siden i det, har desverre ikke peilining på sånt så jeg kan ikke fikse det

15. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hahahhahahha :lol:

16. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet ikke riktig om bj0rn er den rette til å be folk skrive korrekt norsk når han selv har hele tre skrivefeil i den siste av de ovenfor siterte setninger. Men ellers er jeg selvsagt hjertelig enig med bj0rn i at man bør skrive korrekt norsk.

17. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er vesentlig forskjell på skrivefeil på et forum, og på en hjemmeside!

18. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    weeeeee ja men hvem bryr seg egentlig?

Del denne siden