1. JackieChan

JackieChan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg skal lage en film hvor det første du ser er fødsel.
    Alt vil vel gå bra frem til det å se ungen...så tenkte bare å ha en dokke i ett pledd litt fra avstand, og deretter vise en slags intro av resten av oppveksten..litt leiking, bursdager og andre høytider, bare for å vise en lykke stund med ungene.
    Men vil forventningen til å se ungen så stor at du vil bli skuffetom du ikke ser den i detalj? Kan egentlig denne introen bli en erstatning som er bra nok?

2. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt, JackieChan... :?

Kan du forklare litt nærmere slik at vi kan få hjulpet deg ?

3. JackieChan

JackieChan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    må vel prøve på det..er litt usikker i detalj selv foreløbig.
    Første scene har som mål å gi skuespillerene ett perspektiv eller hva jeg skal kalle det. Altså skuespilleren skal bli kjent med oss, med forhistorien.
    En slags begynnelse.

Først tenkte jeg på att du ser kona til gubben som føder, du ser gubben holder kona i handa, kona skriker + noen leger osv. dette vil vel bli vist sammen med rolig/lykkelig musikk. Kameraet skal være i rolig bevegelse, usikker på rettnin enda, som skal tilsvare den rolige musikken.
    Dette blir da rolig og behagelig å høre på, en slags drømmesekvens.

Det kan jo bli ett problem å skaffe en unge grise han til å lage navlestreng osv, så vi dropper det.

Istede bruker vi en dukke i ett pledd som blir filma på avstand slik at du ikke ser att det er en dukke.

Så altså glimt av føding kutte til glimt av att vi holder ungen(på avstand)
    og deretter viser tidligere videoer og bilder av ungen. (høytider, bursdager, vise hvor glade vi er osv) alt dette i en drømmesekvens, bevegende kamera og rolig musikk.
    Bare lurte på om det gikk an å gjøre det slik, istede for å filme selve den nyfødte ungen.

klarte jeg å formulere meg bedre nå? strøyk i norsk 1. termin :)

4. JAG

JAG Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Slik du forklarer det kan jeg se sekvensen for meg;
    En rolig sekvens av flere klipp som viser deler av oppveksten til et barn. Man kan svakt høre lyden fra klippene i bakgrunnen mens rolig (søt?) musikk høres i forgrunnen. En god del varme farger i bildene (rødt-oransje skjær, for all del ikke blått eller grått).

Jeg kan absolutt se det for meg! Om du får beveget kameraet i flytende bevegelser mens du filmer vil det bli bare enda bedre!

Per Eivind

5. JackieChan

JackieChan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    du tror ikke folk blir skuffet over å ikke se den nyfødte ungen..detaljert på fødestua?

EDIT: fødestue bare kom opp av hjernen..heter det det? mente sykehusrommet der du føder.

6. Line

Line Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Skuffet? Nei, folk legger merke til det du vil at de skal legge merke til. Fokuser på foreldrenes lykke + ansiktsuttrykkene til folka rundt. Du kan sikkert skippe selve ungen og bruke en dokke i teppe istedet, hva med å late som om mamman legger barnet til brystet og ammer?

Det finnes skikkelig livaktige babydokker på markedet og dekket av litt blod og slim er det sikkert ingen som ser forskjellen i et kjempekort klipp.

Husk å bruke en dukke som er tung/stor nok! Det ser skikkelig teit ut når folk liksom gir en unge fra seg til en annen og du SER at den ikke veier noe...plusspoeng hvis du skjønte den formuleringen...

7. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hurra, plusspoeng til meg! :D
    Og ja, JackieChan, det heter fødestue. 8)

Unnskyld... bare måtte...

*kremt*
    -Kjetil

8. JackieChan

JackieChan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hehe greit :)

9. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    8O fysjameg!!!

10. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Er det ku? Når kommer "Eggstokkan 2 - The Return of the Anti craft"?
    Gleder meg sinnsykt.. :lol:

Del denne siden