første filmmanus

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av rene, 12 Jun 2011.

1. rene

rene Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei jeg har skrevet ett ut kast på ett manus , jeg har plottet og scenene sån ca fra start til slutt. Jeg har ikke skrevet noen dialog , men har ca dialog for vær scene. Jeg kan godt pitche ideen for ett film selskap, men lurer på om de vil ha ett mer ferdig produkt? Kan jeg selge dette manuset nå selv om det ikke er helt ferdig? og hvilket filmselskap eller selskaper burde jeg kontakte????

Hilsen en som ikke helt vet hva han driver med :) hehe

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: første filmmanus

Det du har skrevet høres mer ut som en outline enn et manus, så du bør kanskje vurdere å søke etter utviklingsstøtte for manuset. Altså at du får et slags stipend for å skrive et fullstendig utkast. Dette innebærer et par ting, som at de som deler ut støtte må ha tro på at manuset ditt kan bli en film til slutt og ofte at du *ikke* er tilknyttet et produksjonsselskap. Derfor bør du vite så mye som mulig om prosjektet, og gjerne ikke bare ha plottet og scenene sånn cirka på stell.

Du kan sikkert selge det til et produksjonsselskap også, men jeg vet ikke om de tør å ta sjansen på deg - at du faktisk fullfører med godt resultat - med mindre du har et par solide manus på CV-en. Du kan alltid prøve, og du får gjerne noen kontakter som kan være nyttige. Se etter norske filmer som ligner på den du har skrevet (gjerne bare i sjanger) og gå inn på hjemmesidene til produksjonsselskapet bak disse filmene. Der står det nok mer om hvordan du tar kontakt:)

3. rene

rene Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: første filmmanus

Det høres ut som en plan takk for ditt svar :)

Del denne siden