1. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, da holder jeg på med face warp på AE, min andre dag med AE.. Det forteller sitt, så da er det vel ikke rart at jeg trenger hjelp :p

Jeg holder på å følge en guide til Video Copilot. Guiden finner dere her: http://www.videocopilot.net/tutorial/demon_face_warp/ Jeg sitter fast rundt 07:05-07:20. Han sier og viser at når man har pickwhip`ed Anchor Point til Position så vil bildet passe akkurat uten noen kanter og sånt dritt. Dette får jeg ikke helt til, har strevet med dette i rundt 2 timer nå... Det jeg får opp er dette:

Er det dette man kaller FAIL? :(

Håper noen kan hjelpe meg. Takk :)

2. Sander91

Sander91 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg slet og så SYKT med denne delen, når jeg skulle prøve for første gang. Fant egentlig aldri ut hva jeg gjorde galt, bare prøvde fra scratch igjen, så funka det :p Et tips jeg kan gi deg når du følger en video tut, er å først prøve å skjønne hva du gjør (sier ikke at du ikke skjønner noe), men altså skjønne hva som vil skje når du f.eks pickwhiper Anchor Point til Position ;)
    Og til slutt; ikke gi opp! du klarar det til slutt :)

3. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan desverre ikke vite HVA det er du har gjort feil ettersom prosessen/metoden tutorialen viser deg å utføre en "Face Warp" på inneholder så mange sårbare endringer at om du kun har kodet inn et ekstra tegn ( , ) eller satt opp 2 layers i feil rekkefølge så krasjer hele oppplegget.

Kan bare anbefale deg å google "what is pickwhipping", "what is "ancherpoint" etc.. og lese litt om hva det dreier seg om. På denne mtåen har du selv bedre oversikt over hva det er som må fikses.

Om du kun er ute etter effekten som vises på V.Copilot og ikke interessert i å bruke AE noe mer enn til dette, så bare se filmen, trykk pause ofte og følg GODT med på hva han gjør "step by step" =)

4. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For å være ærlig så skjønner jeg ikke en dritt :p Så takk for tipsene :) Har ikke klart å fulgt en eneste tutorial og gjort alt rett så langt.. :D

5. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du er interessert i å skjønne hva du gjør, og lære det fra bunnen av, kan jeg anbefale å ta en titt her:
    http://www.videocopilot.net/basic/
    Hvis du går igjennom dette, så lærer du mye bra og nødvendige saker. Hvis du bare hopper rett på mer avanserte saker blir det vel litt som å prøve å lære å stupe før man kan svømme ;P
    Lykke til! Ikke gi opp

6. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på med det nå, ganske mye repitisjon fra Sony Vegas, men ganske mye nytt også :) Er vel snart halvveis i de guidene der :)

Del denne siden