Fake actor showreel?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av dahlskebank, 16 Jan 2010.

1. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har støtt på en kar som jobber som modell. Han har hatt noen jobber i reklamefilmer, men det viser ikke akkurat mye skuespill. Ikke er det lange klipp heller. Han prøver nå å bli skuespiller i spillefilmer, og han lurte derfor på om jeg kunne lage en falsk showreel til han, slik at han har noe å vise til de halvhomsete produsentene.

Det jeg lurer på, siden jeg ikke engang skjønner meg på showreels, er hvordan jeg burde ta fatt på dette for å få med mest mulig av hans skuespilleregenskaper? Burde jeg lage en kortfilm? Bare masse korte kule snutter fra falske filmer som ikke finnes? Eller feks gjenskape noe populært som allerede er laget? Det er uansett han som skuespiller som skal fremheves og ikke effekter og annen drit.

Tar imot alle idéer med åpne armer!

2. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg liker ideen av en falsk showreel.
    Da har du full kontroll over hvilke situasjoner du ønsker å fremheve skuespillferdighetene hans. Og du kan lage masse fete klipp.

Jeg stemmer på at du lager masse forskjellig.

3. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har tenkt litt rundt dette med falsk showreel selv, om man bare kan lage masse forskjellige syke småklipp og sette det sammen til en syk showreel.

Hvordan skal du få vist denne showreelen til disse produsentene?

4. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kunne lagd ettellerannet hvor han reiser rundt i en tidsmaskin og spiller etter forskjellige tidsaldre.

5. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe. Høres ut som en fyr med ambisjoner. Vet ikke om dette vil være til inspirasjon, men om han har tenkt å prøve seg på komedie så kan jo dette være noe:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=4svlWXPSue0&feature=related"]YouTube- The best of Jim Carrey[/ame]

6. videojac

videojac Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Å hellige enfold!

Høres ut som du er i stand til å gi uvurderlig hjelp til en som vil ha en flying start i filmbransjen. Anbefaler å prøve dere mot de helhomsete produsentene, de er enda lettere å lure enn de halvhomsete. Hvor enfoldig går det an å bli?

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg forstod det på han karen her at de produsentene han hadde vært i kontakt med gikk begge veier, så da blir dem vel bare halvhomser. Det må forresten påpekes at jeg er i Thailand og ikke Norge, så når jeg sier halvhomsete produsenter så er ikke det en spøk, det er en bitter virkelighet. Dog, hvor langt han kommer med en falsk showreel vet ikke jeg, så om jeg er til noe uvurdelig hjelp må Gudene vite, Ramen Soup!

Hvordan han skal få gitt showreel'en til disse produsentene er ikke mitt problem. Det får han finne utav. Om han må suge noe kuk for at det skal gå rundt så er det hans business. Jeg sa bare ja fordi han skulle diske opp et fett HD-kam vi kunne filme med og fordi jeg syns det er fett å lage små videoklipp.

Tror vi satser på Van Damme-slåssing, Woo-skyting, hovedskurk som forklarer hele plottet i en monolog til hovedhelten, og et eller annet som føles som drama. Ender sikkert opp med mest drama og lite av resten... *kremt* *host*

Del denne siden