Fake flashbang granater

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av socom112, 17 Apr 2009.

1. socom112

socom112 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Her kan du lære å lage dine egene falske flashbang granater ut av en dopapirrull litt dopapir, en nøkkel ring og elektrikker tape

2. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Fake flashbang granater

hvor? dessuten hørtes den oppskriften litt macgyversk.

3. socom112

socom112 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

først tar du en dorull og limer en pappkopp bunn til den ene siden

også tar du å ruller sammen do papir så du akkuratt får det nedi dorullen

etter på limer du på den andre dorullen

også taper du på en nøkkel ring som splint samme hvor (det ser mest ekte ut hvis du har den på toppen)

deretter taper du svart elektrikkertape over hele greia (så jevnt som mulig)

4. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

tja, må vel kanskje ha en topp og? ok kanskje legge noe inni slik at den blir tyngre.

5. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

-eller gjør den mer realistisk og brukbar ved å fylle den med magnesiumpulver, en isolert lunte på 3 sekunder, en eltender, et batteri og en enkel brytermekanisme nøkkelringen inngår i. Røsk ut nøkkelringen og kast. 3 sek etterpå får du et KRAFTIG lysglimt som varer i 2-3 sekunder.

(K, jeg går ikke i detalj om oppbygningen eller utløsermekanismen da dette blir en potensielt dødelig bombe om man ikke vet hva man gjør. Bruk en pyrotekniker om dette skal lages!)

OM du likevel er dum nok til å prøve, så lov hvertfal at du ikke tetter igjen dassrullene i begge ender. Stenger du magnesiumen inne så vil det ikke lyse i 3 sekunder med en hissig freselyd, men detonere. (Altså eksplodere) med relativt voldsom kraft. Om det skjer i hånden din så kan jeg garantere deg at du mister hele greia, og sannsynligvis store deler av armen også.

Da er du inspirert, men også advart. Absolutt en tøff og ikke minst realistisk effekt, men må KUN lages av erfarne pyroteknikere. Tettingen må være nøye beregnet, ellers vil det detonere istedenfor å forbrenne. (og tetting vil jo være helt nødvendig om granaten skal kastes, ellers renner selvfølgelig pulveret ut i kastet...)

6. socom112

socom112 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ja sorry, Jeg glemte å skrive opp at du må lime på den siste bunnen på dorullen.

Å jeg tror ikke at jeg for lov til å drive med noen ekplosivt av mamma så det går nok ikke det. Legger heller til et lys glimt og litt lyd i after effects, så blir det nesten det samme.

7. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Her er resultatet av min "flashbang" ifjor:
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=uAY--jU69PY]http://www.youtube.com/watch?v=uAY--jU69PY[/ame]
    Hvis man legger til litt lyd bør det kunne funke ;)

8. socom112

socom112 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Den var bra. Det er bare litt kjipt for meg at Mamma er litt over nervøs for ting som er "potensielt dødelige"

9. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

nais, hva brukte du?

10. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Den var ikke veldig ulik den pyro-pelle beskriver. Gadd ikke stresse med nøkkelringer og lunter, da vi ikke skulle filme at noen kastet den.

11. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Ser ut som magnesium.. om jeg ikke tar helt feil? Var det en standard 214 eller?

12. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvis det ser ut som magnesium så har det gjort jobben ;) Det var nemlig ikke mg, men istedet litt av det pulveret som er inni grisehyl. Kaliumperklorat, og kalium- og bariumnitrat står det på eska, men jeg mistenker at det står det samme på alt fyrverkeri...

13. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Barium?? =S Det brukes til å farge flammer grønt... :/ Synes ikke den flammen der så veldig grønn ut, men.. jaja.. Nei er mye som kan lage en kraftig flamme, billigste er vel egentlig svartkrutt... Men Zinkit er heftig dfet også;) hehe

14. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Får man tak i svartkrutt uten en haug av beviser?

Er det bare å kutte litt av et grusehyl, tømme nedi en liten boks, så lage lunte, og da lyser det?

Del denne siden