Falske Movie Props! Kjøpes hvor?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av ShortyHolst, 4 Nov 2009.

1. ShortyHolst

ShortyHolst Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Heisann.. navnet er Marius..

Jeg er på leiting etter film effekter, eller props, alt fra falske glassflasker (sukkerglass) til rubber/gummi steiner ..

Noen som har peiling på hvor man kan kjøpe slikt i Europa? :)

Regards, Marius

2. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Tjah.. Av knuseflasker er det flere steder som har. Fikser'n har sånt, eller Norsk Sceneteknikk. Jeg selger sånt. Sikkert flere også. Men av de overnevnte er det vel bare Fikser'n som har flasker på lager klar til levering. www.fiksern.no

Gummisteiner har jeg sett lite av. Men jeg laget en gang et helt lass med isopor-steiner til en teaterforestilling, pluss et par steiner som skulle knekke når de ble slått i hodet på en person. Sistnevnte gjorde jeg ved å koke en meget tynn gipsblanding. Da ble den fin og porøs, og enkel å knuse.

Men for myke steiner, kjøp noen isoporplater (eventuelt spørr pent om å få noen på en byggeplass), legg dem oppå hverandre med lim imellom til du får ca. den tykkelsen du ønsker på steinene, og bruk en sag til å skjære ut passe store blokker. Så runder du kantene og river litt i dem så du får noe som ligner på en naturlig stein, og mal i vei.

Blir mye isoporsøl, så gjør det helst innendørs i et rom som er enkelt å støvsuge etterpå.(typisk kjeller-arbeid) Ikke ute, det er lite miljøvennlig med tanke på isoporavfall som blåser rundt.

Isopor er i det heletatt et meget anvenlig materiale til stunt-relaterte ting. Bruk f. eks. isoporplater, sett på fire bein, mal det i trefarge og du har et bord som man f. eks. kan falle over i en slåsskamp, løfte opp og knekke over hodet på en person osv... Bare å planlegge kameravinkler så du ikke ser så godt den hvite innsiden av platen.

Isopor<3

Sist redigert: 5 Nov 2009
  3. ChrisseNisse

ChrisseNisse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har sett en "skumgummistein" i en butikk i Oslo ,den heter Standard.

Del denne siden