Falske penger

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av DT, 3 Aug 2007.

1. DT

DT Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det noen som vet hvordan jeg kan lage falske penger som ser ekte ut?
    Eller noen som vet om tutorials til det?
    EDIT: Eller noen nettsider hvor jeg kan få kjøpt det... :roll:

Takk

2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Kan hørest litt kriminellt ut, men dette er jo en props ting :wink:
    Scan de i 300 dpi og skriv ut. Men om du bruker Photoshop 7.0+ så går det ikke an å redigere eller skrive ut den ene siden av seddelen, programmene gjennkjenner at det er verdipapirer. I paint funker det faktisk. Løsningen kan være å skrive ut eller lage dine egen penger med en liten tvist fra orginalen. Bruk vanlig papir, ser ikke på film at det er falskt, men kjennes superfake i virkeligheten hehe, selv en tulling hadde ikke tatt det for god fisk. Det er nemlig tjukkere og har en mer stiv tekstur en ekte penger som er lagd av bomull og du må ikke krølle de, da forsvinner illusjonen også på film :wink:

EDIT: På orginal sedlene er det også et hologram som er umulig å kopiere :wink:

3. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Print ut mange som THX sier, også kjører du på med et par-tre ekte sedler på toppen av bunken ;)

4. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Da kan du like godt bruke avispapir i samme størrelsen under de ekte pengene istedenfor å bruke opp blekk.

5. DT

DT Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja...glemte og si det :roll:

en venn av meg sa at de som fakeer på ordentlig legger dem i tørketrommelen for å få dem til å se brukt ut :!:

Men tusen takk for svar...det har vert mye til hjelp :wink: tar fortsatt imot mere info!

6. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mon tro om tørketrommelindustrien går så det suser.. :roll:

7. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Har sett (på film selvsagt :wink: ) at de putter andre ting inn i tørketrommelen sammen med pengene for å få mer krøll på dem, sjetonger eller hva det heter (som en spiller med i poker)

8. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Testa faktisk ut dette for en stund tilbake og endra litt på seddelen:

9. DT

DT Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Woaw de ser jo helt ekte ut 8O

Tengte litt på tennisballer... :wink:

10. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Bare pass på ikke ha varme på da, big-badaboom :wink:

11. DT

DT Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, da kan jeg filme det også får jeg en stilig effect :p

jeg kan jo lage et hull i dem...=/

12. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror de kriminelle (på høyere nivå) pleier å bruke tusenlapper, fordi det sparer mye mer plass og lettere å få oversikt over beløpet. Hundrelapper tar 10 ganger så mye tid å telle.

13. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Derfor noen politikere ville fjerne 1000-lappen, og bare bruke 50-, 100-, 200- og 500-lappen.

14. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg hater norske politikere. Mest fornuftige personen jeg har hørt om er hun tidligere Frp-politikeren som mente at funksjonshemmede ikke burde fødes. Høyeste valutaen i Thailand er 1000 baht, hvilket er latterlige 180 kr. Ting er mye billigere her nede, men det går en del penger når man er turist, så med maksgrense på 20 000 baht på de fleste minibanker, noen har 25, blir man relativt frustrert over hvor ofte man må i en minibank og kuke. Det blir det fine med EU, hvis Norge blir meldem, de har 500 euro hvilket er verdt 4000 kr. Da blir det mye enklere for oss kriminelle å stikke av med større mengder penger! Norske politikere prøver å tvinge oss til å bruke kort, slik at de kan ha full kontroll over hva vi bruker pengene til.

15. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Stadig færre og færre folk som bruker kontant for tiden, og de vil gå bort om 10-20 år kanskje. Kriminelle må lære å hacke og stjele penger elektronisk. Det blir da bare flere kjedelige datahacke-filmer med muskuløse datanerder i framtiden, som Swordfish. Men nå er det da off-topic ;)

16. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Still off-topic: det er godt man kan lage filmer fra fortiden, slik at man slipper flere Die Hard 4.0 filmer! Swordfish var da ikke så gal? Huskerke hva den handlet om, hadde den egentlig en handling? Syns bare det var Wolverine som labbet rundt og var forvirret samtidig som Travolta prøvde å være overekstremt kul.

17. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Still off-topic:
    Vel, Swordfish var på grensen til en drittfilm, men de hadde jo en del greie actionscener. Jeg har ennå ikke sett Die Hard 4.0, og fikk ikke særlig lyst etter jeg hørte at det handlet noe om superhacker. Jeg har ingen interesse av å se hva en datanerd gjør med PCen sin som bryter alle brannmur på et minutt.

Enda off-topic:
    Fra nå, tror jeg at jeg skal boikotte alle filmene som inneholder datahacking.

18. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Verden utvikler seg hele tiden.
    Nå er det "inn" for skurkene å stjele penger online, ved å hacke.

Film er basert på virkelighet, når virkeligheten utvikles vil dette også prege alle nye filmer som kommer. Det er ikke noe vi kan gjøre med det. Bortsett fra boikotte alle filmer som angår dette. Noe som blir litt for dumt for meg.

Die Hard 4.0 syns jeg var en helt knall film.
    Og konseptet om hacking var faktisk ganske kult.

En mer moderne versjon av Die Hard var kjempe artig å se. I tilegg til at de spiller på det at McClane ikke er helt med i dataverdenen, og at han da blir sur fordi han ikke forstår hva nerdene prater om.

Jeg syns det er kult jeg =)

19. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det, Svendsen, er fordi du har vokst opp med CS/IRC/SMS-språket. Slike ting var ganske fraværende på 80-tallet da PC-skjermene var grønne. Vi som er old school har fått med oss litt flere gode gamledagse actionfilmer uten alt det nye fremtidsmølet. Den morderne versjonen av Die Hard er helt elendig. Now don't get me wrong, jeg syns Justin Long er fet, men det virker som om de har kastet han inn i filmen for å nå et større publikum, hvilket er fint at the box office, men McClane trenger ikke en comic sidekick. Det er helt greit at de har byttet ut kona med dattera, siden hun ville vært ei gammel ræv nå som ingen ville likt å se på. McClane må tross alt ha et driv, slik som han hadde i de to første. La oss glemme Lethal Weapon in New York, selv om den også er fet på sin måte.

For meg, etter å ha sett bortifra det grenseløst tåpelige tyveriet av backupsystemet til USA, så er hovedproblemet the bad guy. Han er en pløsete fleskehomo som har ingen visjoner for hva han driver med, og man skjønner aldri hva han egentlig vil. Jeg kunne nesten tilgitt han hvis han slang inn setningen, "What's everything ultimately for; world domination!", men nei. Jeg skjønte aldri hvorfor han gjorde det, annet enn penger, noe han med sine talenter sikkert kunne ordnet på langt enklere måter. Det at han vil ta igjen på arbeidsgiveren og lære landet en lekse, altfor lite troverdig. Og mens the bad guys i eneren og toeren er hardbarke personer med bemerkelsesverdige personligheter, er Olyphant en femi geek som "never amounts to nothing". Ikke engang blir han drept på en fet måte. Jeg frykter allerede for Hitman...

That having been said, jeg kommer neppe til å boikotte noen filmer. Jeg kan ikke få gleden av å hate dem hvis jeg ikke ser dem. Stakkars mannen med "forfalskning av penger"-tråden... bare masse plagsom off-topic.

20. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg krever å fortsette diskusjonen på msn, Dahl!

La oss gi den stakkars karen topicet sitt tilbake. :D

Del denne siden