Fargekorrigere deler i et bilde hver for seg

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Boblesaft, 1 Nov 2009.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fargekorrigere deler i et bildet hver for seg

Hei,

La oss si at jeg har filmet en person som står og prater opp på en ås, og bakgrunnen er store fine fjell og norsk natur. Jeg har lyst til å fargekorrigere personen og bakgrunnen hver for seg. Noen som vet om noen lignende tutorials som gjør at du kan med markere hver frame med uttonede kanter elns og på en måte gjøre det til to deler?

Eller blir det enklest å gjøre dette med green screen? Jeg er ikke noe god på green screen, så håper noen her kan komme med forslag som ikke innebærer bruk av green screen.

Takker på forhånd!

- Boblesaft

Sist redigert: 1 Nov 2009
  2. IsakL

IsakL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du sier det nesten selv da, at du må dele de opp. Du sier ikke hva program du bruker, men la oss anta at du kan mask'e. Da er det bare å maskere personen/objektet for hver frame, og så legge fargekorrigering oppå de forskjellige tingene. Det er ihvertifall det jeg hadde prøvd på;)

håper det hjalp noe

3. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, er klar over hvordan det ser ut fra fugleprespektiv, men vil gjerne få et detaljert nærbilde av prosessen, hvis du skjønner hva jeg mener ;o
    Har After Effects tilgjengelig, og lurer på om noen vet om noen guider som lærer meg det jeg trenger å kunne for å utføre ønsket handling på best måte, samt fordeler og ulemper, ting jeg må passe på og andre ting jeg bør være obs på.

4. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det vanskeligste og kanskje det best resultatet er å maske ut personen i AE. Men da burde du filme på stativ for og skape mindre arbeid i post production. Det andre alternativet kan være som du sier Green screen. Men da må du ha riktige farge og bra belysning, arbeidslamper klarer den jobben. Du trenger også et nokså bra kamera, helst et med 4:2:2 farger på mer kan du lese her om det http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling.
    Så bruker du AE til og fjerne bakgrunnen på med pluginnen "Keylight"

Del denne siden