Fargekorrigering: Skog

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Hostile, 15 Des 2009.

1. Hostile

Hostile Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ønsker å endre fargene på en skog så den får litt blåskjær. Prøvde å endre fargene i Premiere, men fikk ikke den effekten jeg ønsket.
    Vil oppnå noe ala [nomedia="http://www.youtube.com/watch?v=S2T7d8j6I5I"]YouTube- Twilight - Official Trailer [HD][/nomedia]. Beklager dårlig film og eksempel, men fant ikke noe bedre.

Må man filme med filter for å få til dette? Noen som har noen konkrete ideer til hvordan jeg kan gå frem? (ikke bare linke til Adobe tutorials eller google, for jeg har søkt)

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Om du har Premiere så satser jeg på at du har After Effects også. Nå er det ikke umulig at du kan gjøre det samme i begge programmer, men jeg gjør alt etterarbeid - bortsett fra klipping - i sistnevnte.

Et forslag som jeg ikke har testet ut i praksis:
    - Lag en ny comp. med klippene du ønsker å endre.
    - Lag en ny "Solid", grå med et lite blåskjær. Plasser dette layeret underst.
    - Skift transfermode'n til det øverste klippet til "Linear Light", eller noe lignende. Da vil du sannsynligvis få et litt merkelig bilde.
    - Legg på "Curves" på den og juster til du får det bildet du ønsker (Men det er viktig at solid-en har en farge som er riktig for din visjon, så du må endre på den også om det ser helt sykt ut).

Jeg tror at det skal la seg gjøre å få til noe bra på denne måten. Har for det meste brukt det på innescener i grå omgivelser, så det kan også hende at det blir helt jævlig.

3. Hostile

Hostile Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Tusen takk!!

4. tkit

tkit Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Skjønner ikke at du ikke får til dette i Premiere....
    Hva slags innstiller brukte du?

5. mysigt

mysigt Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Beklager mini-bump, men jeg må få sagt at dette får du ikke til i Premiere :p Premiere har ikke sånn transfer mode-funksjon til layerene som man har i After Effects (og Photoshop for den saks skyld) Ihvertfall ikke etter hva jeg vet? Hadde vært konge om det var det der.

Men i Premiere kan du fremdeles justere fargene i filmen din ved å leke rundt med forskjellige Effects som Color Adjust osv. Kan bli bra resultat med det også :)

6. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen ganger kan det lønne seg å finne fram en tegning/et bilde. Så kan man tenke seg til hvordan man f.eks får litt blåskjær på bildet. Du kommer kanskje fram til at hvis du fargelegger bildet så vil du åpne det, men dette er litt upraktisk siden du skal kunne gjøre det med et helt klipp. Du kommer kanskje fram til at du kan legge en halvgjennomsiktig blått papir over så vil du få samme effekt. Dermed så har du løst problemet uten noe hjelp, bare ved å tenke litt hvordan man kan gjøre det når det gjelder tegning :) Å tenke seg å justere kontraster og sånt kan vel bli litt vanskelig når det gjelder tegning da... :/

Del denne siden