Favoritt filmmusikk

En tråd i 'Musikk' startet av stelvis, 12 Okt 2004.

1. stelvis

stelvis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns det hadde vært litt gøy og høre folks meninger rundt hvilke filmer som har den beste filmmusikken.

Personlig syns jeg Thin Red line er best.

2. Kyrre

Kyrre Citizen

Har også veldig sansen for Hans Zimmers Thin Red Line musikk. Men Ringenes Herre og Star Wars, Schindlers Liste og Saving Private Ryan themene er også nydelige. Jeg elsker også Amores Perros og 21 Gram musikken av Gustavo Santollala. Litt for mye til å nevne egentlig...

3. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg liker musikken til:
    Hans Zimmer
    Harry gregson williams
    John Powell
    Howard Shore
    Og Edgen

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Star Wars og Ringenes Herre ;)

Har riktignok ikke sett Thin Red Line enda - bør nok se det snart.

5. janus

janus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    the rock har bra musikk, synes jeg...
    band of brothers også. :roll:

6. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De beste akkurat nå synes jeg er: The Good, The Bad and the Ugly av Ennio Morricone, Dances With Wolves av John Barry, A New Hope av John Williams, Return of the King av Howard Shore og The Godfather av Nino Rota. Men det er så mange, sinnsykt mange bra. The Rock og Band of Brothers er også bra.

7. Manitu

Manitu Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg anbefaler soundtracket til The Village av James Newton Howard på det sterkeste. Det gjelder også soundtracket til Shrek av John Powell og Harry Gregson-Williams.

8. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg syns Hans Zimmer har laget den beste filmmusikken! Nevner filmer som:
    -Gladiator
    -The Last Samurai
    -Pirates of the Caribbean
    -The Rock
    -Crimson Tide
    -Black Hawk Down
    -The Thin Red Line
    -Pearl Harbour
    -Rain Man
    -Hannibal
    -Thelma & Louise
    +++++

9. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Zimmer skrev ikke musikken til Pirates of the Caribbean. Det gjorde Klaus Badelt! Personlig synes jeg Williams er større: Star Wars, Indiana Jones, E.T., Haisommer, Jurrasic Park, Scindlers Liste, Harry Potter 1-3. Bare noen eksempler!

10. Kyrre

Kyrre Citizen

Er enig i at Johnny Williams er større. Musikken hans har større betydning for filmhistorien. Dessuten har Zimmer en uvane å gjenta themene sine i filmer, med kun små forandringer. Williams har mer variasjon.

11. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Williams skal ikke score den fjerde HP filmen da, det er meget trist :(

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hm.. Sorry! Men han var Music Producer da!

13. Mikael Åsbjørnsson

Mikael Åsbjørnsson Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    "Amadeus" Ingen over, ingen ved siden.
    W. A. Mozart har skrevet filmmusikken.

14. andy

andy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hans zimmer har noen sinnsyke scores, men han har jo jobbet sammen med andre på mange av de, f eks the rock som han laget med nick glennie-smith og harry gregson-williams, og don harper gjorde f eks the chasing scene i den filmen.
    selv om jeg syns nick glennie-smith og harry gregson williams er litt kjedelige, monotone å forutsigbare når de scorer selv.
    hvis jeg ikke husker feil scoret en av de lionking 2 sammen med mark mancina, der de så og si kopierte stilen til hans zimmer i lionking 1. men mark mancina scoret con air sammen med trevor rabin, og den filmen har en flott score spør du meg. trevor rabin gjorde også en dødsbra score til armageddon, og enemy of the state tror jeg, men han gjorde også en del kjedelige scores. konklusjonen her blir vel at alle har gjort noen få sinnsykt bra scores, men også en go del kjedelige. + at alle disse filmene jeg hart snakket om er bruckheimer productions.
    hvem skiller seg da ut? hans zimmer selfølgelig...men har har jo selfølgelig også en go del kjedelige scores bak seg(king arthur f eks).
    nå skal jeg ikke glemme john williams her. men jeg må innrømme, han er ikke uten kjedelige scores han heller. ta saving private ryan, teamet er kjempe bra, musikken fungerer flott i filmen, men hvis du hører på soundtracket er det 2-3 sanger som skiller seg ut, resten er rett å slett gørrkjedelig.

ok, så hvem mer har jeg å velge mellom, av de som jeg liker godt.
    -alan silvestri
    -james horner
    -og ikke minst jerry goldsmith, en av DE største.

alan silvestri, har mange veldig bra scores, men kan bli for kjedelig for meg når du ser på alt han har lagt.
    james horner, kjempe bra, men kan bli litt for mye av det samme.
    jerry goldsmith, kan score hva som helst å gjøre det kjempe bra. men det mangler ofte noe syns jeg.
    john williams, taper seg for hvert år som går. ta musikken til de nye star wars filmene. gørrkjedelig, i forhold til de gammle, men han HAR noen sinnsyke scores.
    og til sist, hans zimmer, mange sinnsyke scores, men også noen kjedelige.

hvem vinner hos meg?
    hans zimmer, fordi han har muligheten til å variere sinnsykt, og holder seg hakket over jerry goldsmith. (ja jeg vet noen skrev han har nesten det samme teamet i hver film, men hvis du ser etter er det bare i de tidlige filmene hans)

takk for meg
    oi jeg glemte helt ennio morricone, nino rota, å giorgio moroder. to førstnevnte enkelt å greit DE viktigste film musikk composere noensinne. giorgio moroder er sinnsykt bra og ja! :p

15. Sunniva Åsbjørnsdotter

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Nå skal du høre...

Jeg synes musikken til "Amadeus" er best.

16. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Må ikke glemme legenden Bernard Herrmann heller: Psycko, Taxi Driver, Citizen Kane + mange, mange andre!

Når det gjelder Hans Zimmer og Lisa Gerrards musikk til Gladiator er det noe av det mest geniale noensinne, fantastisk!

17. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    liker mere sånn synthesizer, også star wars har deilig musikk :wink: :D

18. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kjøpte musikke til Clockwork Orange på mandag. Husker musikken fra filmen, og har lenge lyst på musikken til denne filmen! Nå har jeg allerede hørt den minst 10 ganger og jeg må bare si at det er et meget bra soundtrack. I alle fall når du ser hvor bra det passer inn i filmen!

Anbefales! 109 kroner på platekompaniet!

19. Kyrre

Kyrre Citizen

Ahh! Ultraviolence 8)

Jeg vil, i samme åndedrag anbefale [ame=http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005PJ9K/qid=1104959290/sr=2-1/ref=pd_ka_b_2_1/103-1817641-0054220]Mulholland Drive soundtracket[/ame]! Snadder og stemningsfull filmmusikk!

20. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, på tross av all volden så bare elsker jeg den filmen!

Mulholland Drive ja! Det er Badalamenti som har lagd musikken til den filmen! Lagde musikken til Twin Peaks også han og den musikken er veldig bra! Moren min hadde sett på den serien når hun var yngre, og når jeg i fjor kjøpte den CDen og satte den på kjente hun igjen temaet! Etter 20 år eller noe! Da har jo komponisten gjort noe riktig!

Del denne siden