Fiksing av filmfarger og widescreen, genialt.

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Ustabil-Kim, 5 Feb 2005.

1. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kor mye må du gi for det da?

2. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg klarer ikke forstå hva du mener med det der?
    og hvorfor skulle jeg ikke få lov av noen? jeg kunne vel ikke gitt mer faen i hva folk gir meg lov til, jeg lager jo den filmen jeg føler for? med min egen stil og min sjel i. Ingen som står i en dør og foreller "nei den kan du ikke vise her!".
    det du sa der blir like dumt som når folk sier "ikke gjør det kim, tenk hva det vil si på livet ditt om du blir tatt!"
    Når noen skal se min film på kino(om jeg blir så heldig en gang) så stopper dem ikke i døren og spør "unnskyld, vet du om regissøren/manusforfatteren er dømt for noe ulovlig tidligere?"
    selv om det ikke hadde noe med saken å gjøre..
    for det første, ingen ting er feil i film, så lenge det er med vilje.
    for det andre, hvis du ser et svart område i en profesjonell film, matcher ikke denne inn i widescreenen da?
    pixlene på en TV har helt svarte områder, og da burde vel svart være like svart som det pixlene viser på en TV som ikke er widescreen?

har vel heller ikke kritisert noen på grunn av dette, siden det som regel er encodinga sin feil at fargene blir matte...

3. Kyrre

Kyrre Citizen

Jeg må betale noe over 8000,-.

4. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ikke verdens beste eksempel, men her ser du omtrent hva jeg mener.
    likheten mellom 1 og 2.

det jeg mener er at ting som er HELT svarte, skal gå i et med widescreenen/eventuelle svarte områder på tv'n, dataskjermen.

5. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    okay. Men i eksempelet vil du se at det svarte i filmen der egentlig ikke e like svart som wide screenen.

Men uansett, jeg mente ikke "ikke lov" i som du får ikke lov. Men i konverteringa og overføring til film (hvis du noen skulle være så heldig å vise en film på kino) så blir det svarte i filmen din over 16 i verdi, uansett hva du skulle ønske deg. Så det blir ikke så mye som du ikke får lov som i at teknikerne i film laboratoriet kommer til å lage det slik... var bare det jeg mente. Når jeg sier "utgi film" så mener jeg å få lagd en budjsett film som skal på kino, ikke filmene du legger ut på nett... der kan du forsåvidt gjøre akkurat hva du vil selvfølgelig

6. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    da er vi egentlig omtrent enige =)
    jeg vil ihvertfall at filmene som råmateriale skal bli like svart som det svarte man ser rundt filmen om man viser den i media player og setter størrelse til 50% ellerno. =)

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    VHS-farger

For å ikke lage en unødvendig tråd, poster jeg på denne gamle tråden til Lopez.

Lurer bare på folkets mening, gjør en digital omklipp av Olga Storpupp. Den er filmet på VHS i 4:3 format. Kommer ikke til å styre noe for å få den i 16:9, men er veldig i tvil når det gjelder fargene. Kommer aldri til å få klippet den skikkelig, siden det ikke finnes noe råmateriale(alt ble klippet på VHS), men fargene ser veldig VHS ut. Problemet er at det ikke blir noe spesielt bra å fargekorrigere siden filmen allerede har masse stygge unaturlige farger rundt forbi som ikke styres av hvitbalanse.

Anywho, innspill? Hva i svarte burde jeg gjøre? Bevare kvaliteten slik den engang var, eller gå amok på fargekorrigering?

8. palantir

palantir Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Med mindre filmen din er på høyde med ringenes herre, star wars, gudfaren eller apocalypse now.. la den være! Det har jo sin sjarm det også.

Del denne siden