FILM: I skure

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av GeeNee, 4 Feb 2008.

1. GeeNee

GeeNee Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne filmen lagde jeg og noen kompiser på ren impuls, ikke noe manus, men det viste seg ut til og bli min mest populære film på YouTube profilen min!
    PS: Det er en eksplosjon i filmen, IKKE TA DEN PÅ ALVOR, va i mine tider der hvor jeg ikke va helt filnk med VFX. ENJOY!

[ame]http://youtube.com/watch?v=MnwboPb6JiU[/ame]

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne var faktisk en av få _amatør_videoene jeg hadde sansen for. Det var bra spilt i overspilt-parodi-ish stil og tok seg bra ut, helt til lensmannen kom. Det skjedde noe i den sekvensen som jeg ikke likte. Han tilbakestående fyren kunne feks. vært etablert bedre. Først virka det bare som at han overspilte - men utover de kommende scenene ble det bedre etablert at han var helt tom i hodet.

Ellers var det jo mer eller mindre underholdende, for denne typen produksjon.. :)

Sniffe-mannen var klart best til å spille, etter min mening.

3. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er helt enig med OlaHaldor. Jeg synes i tillegg ALL muzzleflashen, blodeffektene osv var motbydelig :p

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg er helt enig med Ola Haldor! Dette er sinnsykt bra! Det kribler over hele meg. Skuespillet er det beste jeg har sett siden The Departed. Selv om dere ikke har manus, så virker jo historien fullstendig gjennomtenkt, og de geniale tvistene slår meg baklengs inn i fuglekassa. Volden er ekstrem, men på en slik dyp måte at den vekker seeren til å gruble i ettertid. Ingenting å si på de visuelle effektene. De gjør akkurat det de skal - de ser klin ekte ut. På toppen av det hele er det skrivefeil i tittelen, det gjør det hele til et teknisk vidunder av klasse. Nordlendinger kan virkelig dette med film!

5. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syntes filmen hadde en egen stil, som jeg likte. Lo litt iblandt faktisk. Syntes den var kul jeg =) hehe

6. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg ser sarkasmen din her kenny, men faen ta. Ikke ta alle norlendinger under en kam takk!

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg må jo nesten det når de ikke en gang vet at ordtaket er: Skjære alle over en kam.

8. Sondre Garås

Sondre Garås Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg synes filmen var ganske tøff jeg :) sett bort fra noen av de effektene

9. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe.. må si det var "uventet" at Mr. Wang kom med en kjapp komentar. Ut fra det du komenterer her på forumet, er det ikke vannsklig og se at det bor en vaske ekte kverulant i deg Mr. Wang. Med meg har du dog møtt en likesinnede. Jeg kverulere til gjengjeld ikke for og provosere, men for og skape debat. Eller som i dette tilfelle, for jeg føler meg støtt.

Kan nesten si at jeg ikke kverulere i det hele tatt, i og med at jeg heller prøver og yttre mer saklige argumenter for min sak, og synspunkt.

10. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Oh. Thats deep!
    Wangen kommer til å slakte deg for skrivefeil og de avanserte ordene du bruker.

11. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg sier som alle andre har sagt; filmen er noe morsom og effektene er forjævlige.

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Har du gjort noen sak nå, Bulken? Annet enn å bekrefte at norsk skole har for lite rettskrivning? Du stiller deg kanskje på den siden av debatten som synes vi ikke skal ha mer språkundervisning? Hvis provokasjon ikke skaper debatt, så vet ikke jeg hva som skaper det. Ble du støtt fordi jeg skar alle nordlendinger over en kam? Eller ble du støtt fordi du ble gjort bevisst på at du er like dårlig i norsk som alle andre nordlendinger? Og når ble dette en diskusjon om Bulkens evne til å ytre seg blant mennesker?

13. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

"OK"

14. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Følet meg "støt" av at du "skar alle nordlendinger over en kam" mest på fleip, for jeg tar deg egentlig ikke så skrekkelig seriøst.

Men blir lettere forbanna av at når du ikke har noe vettugt og si, heller fokuserer all ennergi på og rakke så til di grader ned på rettskrivninga mi?!?! Slet meg gjennom 12 års skolegang med moderat dysleksi, før noen jævla lærer viste hva faen det var.

Vis du synes jeg bruker for "fancy" ord for deg, går du finne fram en ordbok, og om du ikke fårstår hva jeg skriver er det jo ganske merklig, i og med at du er så suveren på rettskrivning skulle du jo klare og tolke hva som helst.

Har lest stort sett alle innlegg som er gjort her på forumet den siste tiden, og må si du har en helt egen måte og gi folk tilbakemellding på.

SELV kritikk er HVERTFALL et fremmed ord for deg.

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Selv kritikk er et fremmed ord for meg, ja. (Nå er det vel egentlig to ord også.) Selvkritikk derimot har jeg hørt om. Jeg har da ikke sagt at du har brukt noen "fancy" ord jeg ikke forstår. Du har riktignok brukt ord som ikke finnes i ordboka fordi de er feil skrevet, men jeg forstår hva du mener. Så jeg vet ikke hvor du har det ifra. Hvis du skal prøve å fornærme meg eller gi meg kritikk for noe, så i alle fall ikke ljug. Og det er tydelig at du tar meg seriøst nok til å bli forbanna og å komme med nye innlegg, så der har vi en løgn til. Det som er sannheten, dog, er at man på ingen måte kan ta meg seriøst når jeg sier at alle nordlendinger er dårlige i rettskrivning. Noe du tydeligvis gjør siden du tar meg opp på det. Man kan jo umulig bli sur for det. Det er jo helt åpentbart en fleip. Det jeg mente var at alle filmfolk fra Nord-Norge er dårlige i norsk, slik som disse gutta bak skur-filmen, Tyson og selvsagt deg. Så jeg skjærer ikke alle nordlendinger over en kam. Det skulle tatt seg ut. Bra du leser alle innleggene mine, koselig med fans, og at du synes jeg har en helt egen måte å gjøre ting på varmer det også. Fint at noen setter pris på litt krydder i hverdagen. Og en annen ting. Jeg var av den oppfatning av nordlendinger er hardhudede mennesker som er stygge i kjeften og ikke lar seg pelle på. Men du er kanskje det nærtagende, dyslektiske unntaket som bekrefter regelen om at nordlendinger på ingen måte er som deg? Kanskje du skal flytte sørover til Oslo og henge med byspjælingene som tar seg nær av alt og tror at resten av Norge er et stort grønt jorde med kyr og bønder.

16. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men det som er at jeg ikke lar meg pille på, derfor flere innlegg. Hvorfor tror du jeg prøver og fornerme deg? er du, nærtagen?

hehe.. Ble jo egentlig komisk hele diskussen. I og med at hele diskusjonen startet med fleiping. Menmen jeg elsker en god diskusjon, noe som jeg dessverre ( <- rett faktisk) sjelden kommer over, da folk generelt fort missforstår diskusjon med krangel. (vertfall dama) Bare synd jeg heller ikke vinklet den inn på noe mere konstruktivt, en mild "drittkasting" som jeg føler denne utvikklet seg til. Håper og tror vi kan ha flere on.topic baserte diskuss i fremmttiden. Ikke hver dag man kommer over folk som klarer og utrykke seg med mere en "derfor" og "er det nøye da".

Men vill ikke dra det så langt som og kalle det "fan" mere, respekt.

Og ikke minst, kansje terpe på rettskrivninga, blir ikke mye bokmål skrivning i den harde hverdag.

17. essen

essen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    haha ha ha hahaha hahahaha haaaaaaa

18. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    here we go again... nå blir det side med side med krangel... jeg sier bare

"OK"

19. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå farer du med løgn igjen, Bulken. Hvis du helt alvorlig mener at setningen: "Vis* du synes jeg bruker for "fancy" ord for deg, går* du finne fram en ordbok (...)" ikke er et forsøk på fornærmelse, så kan du ikke betydningen av sammensatte ord i en setning. Setningen i seg selv er jo løgn, og deretter prøver du muligens å fange meg i en felle ved å påstå etterpå at du ikke har forsøkt å fornærme meg for å sette meg i et dårlig lys som en som er nærtagende. Når man lager sine egne sannheter, så er ikke argumentasjonen så vrien. Men jeg skal la tvilen komme deg til gode, for jeg tror faktisk ikke du er smart nok til å sette meg i løgnmessige ordfeller. Så i framtiden, Bulkegutt, bruk fakta når du argumenterer, så blir diskusjonen kanskje interessant. Vi får ta igjen diskusjonen i en annen tråd når du har fått kontroll på lystløgneren i deg.

20. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva faen har du og klage for egentlig da, i denne sammenheng? Mulig kommentaren min om ordboka, kunne minne om fornærmelse. Men jeg kunne jo ikke være sikker på hvor vidt vokabularet ditt strakte seg!
    Sammtidig kommer du selv med en liten stikker i nesten hvær jævla linje.

Annet enn å bekrefte at norsk skole har for lite rettskrivning
    du er like dårlig i norsk som alle andre nordlendinger

Apropos løgn. Her oppe, i kalde nord, betyr løgn: en usann påstand eller erklæring fremstilt som en sannhet Så når jeg sier jeg ikke tar deg seriøst, mener jeg at det du sier ikke har noen generell betydning for meg selv. Ergo, jeg lyver ikke.

Det jeg tar seriøst, og som fakktisk er en smule irriterende, uten at det forstyrrer natte søvnen. er selvhøytidligheten din. men som sagt, umulig og vite hva du egentlig mener. pga. mye misplasert sarkasme og ironi.

Del denne siden