Film og tv på NISS eller i Bergen?

En tråd i 'Generelt' startet av Scroogey, 21 Jun 2012.

1. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg har kommet inn på Film og tv-linjen på NISS i Oslo, og kommer også mest sannsynlig inn på Film- og TV-produksjon ved universitetet i Bergen. Er usikker på hva jeg skal velge. Har noen erfaringer fra disse linjene? Hvor burde jeg gå?

2. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Film og tv på NISS eller i Bergen?

Jeg har gått Film og Tv på NISS, nå i år.

Slik jeg har forstått det så har UIB mye mer teori og skriftlige oppgaver og Niss har mye mer praktisk. Men begge har vel både teori og praktisk.

Jeg er veldig fornøyd med mitt første år på NISS. Jeg har fått prøvd meg i de ulike fagfunksjonene og lært grunleggende om foto, lyd, klipp, regi og produksjonsledelse.
    Første året på Niss er et fellesår som er likt for alle FTV studentene og det er først i 2.klasse man søker seg inn på enten Foto, Klipp, Regi eller Prodledelse.
    Vi har hatt gjestelærere med mye erfaring fra bransjen og hovedlæreren vår har vært hard og brutal slik at vi får best mulig læringsutbytte.
    Iløpet av første året har jeg vært en del av minst 16 produksjoner, noen mer seriøse enn andre.
    Blandt annet dokumentar, portrettintervju, fiksjon kortfilm, reklame, og ulike øvelser for å lære teknikker.
    Jeg anbefaler Niss, men vet ikke noe særlig om UIB, så jeg kan ikke sammenligne.
    Niss har også blitt høyskole nå, hvis du ikke har fått det med deg. Så nå leverer de 3 årig Bachelor fra og med mitt kull.

Det aller meste i Showreelen min er fra oppgaver på NISS.
    Showreel våren 2012 - Fotograf Kristoffer Grindheim - YouTube

Sist redigert: 22 Jun 2012
  3. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Takk for svar!

4. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Ingen som har erfaring med film og tv på UiB?

Del denne siden