Film på 5-10 minutter [HJELP]

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av martin192, 9 Mar 2010.

1. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Skal lage en film via et skoleprosjekt som skal vare i ca. 5-10 minutter og jeg trenger litt hjelp med ideer til hva jeg skal ha med.

Temaene er:

Beeing young, growing old
    Voices of Africa
    War and peace

Edit; skal bare bruke et av temaene!

Tar imot alle seriøse ideer med takk :)

Sist redigert: 9 Mar 2010
  2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Du skal ha alle disse temaene i samme ti minutter film?

3. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det høres da utrolig enkelt ut. Kort krigsfilm hvor en negerunge skyter masse gamle negre. Så har man noen damer som skriker på afrikansk i bakgrunnen. Voila. Sikker vinner.

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Med tanke på temaene de har er jeg helt sikker på at den sosialistiske lærerfjotten de har ikke ser med blide øyne på en slik film. Sosialister er som kvinnelige regissører; de mener at film skal være belærende, budskapsbetynget og karakterforandrende. De gir karakter etter hvor banalt blødmende man klarer å lage medmenneskelighetpropaganda inn i filmen sin uten å dekke over det med effekter, men helst i tillegg ha en fortellerstemme som sier ifra om alle moralbærende symboler som kan være opp for tolkning.

5. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Skal ha et av temaene ;) glemte å skrive det..

6. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kan jo lett lage en kort fin film med et gammelt menneske som fortsatt er ung i hodet, men ikke kan gjennomføre det han/hun vil siden hun har blitt for gammelt, og er fanget i et gammelt skjell!

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Hvis jeg måtte velge så er vel krig og fred det frieste temaet med mest spillerom. Og du kan faktisk lage en rendyrka krigsfilm og det er likevel en film om fred fordi det er nesten umulig å lage en film som er pro krig. Alle krigsfilmer vil nesten automatisk få fram hvor dritt det er med krig og dermed vil det være en film som sier at det er bedre med fred.

8. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Neida, du. Vi sosialister liker best å lage filmer hvor masse rasister, reaksjonære, konservative, etc. blir skutt og drept. Gjerne på en grusom og smertefull måte. Ofrene gråter ofte litt på slutten, og angrer seg skikkelig på at de har valgt feil ideologi, før de får en kule planta i hodet. Det er skikkelig ydmykende og patetisk. På bonus-materialet på DVD-en får vi også se alternative endinger. Som for eks. steining av offeret, utført av masse negre, homofile og kvinnelige regissører.

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Men da sparker jo sosialistene seg selv i ræva ved å gå imot sin egen ideologi og står ikke tilbake som noe annet enn de personene de akkurat drepte. Jeg gir meg ende over for sosialisters mangel på logikk.

10. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Men er ikke sosialister kommunister? Stalin drepte jo millioner. Vi kan når vi vil ;)

(Jeg følger opp din usaklige tone, her altså.)

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Det er jo ikke usaklig at de sparker seg selv i ræva. Hvis man er sosialist, så må man ville ta vare på alle, ikke bare andre sosialister, hvis ikke er de jo akkurat som nazistene. De kan ikke velge seg folk de liker og ikke for da har de plutselig ikke en ideologi lenger. Og kommunistene var vel langt fra sosialister, for det ble jo helheten som ble viktig og ikke individene. Og Stalin kunne vært hva som helst så lenge han kunne ha makta.

PS. Typisk sosialister å kalle det usaklig når noe går mot deres overbevisning.

12. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det er sant. Din usaklige tone fant jeg i ditt første innlegg, jeg svarte med et usaklig innlegg om sosialister som skyter folk, noe de ikke ofte gjør i Norge. Når det er sagt, så handler sosialisme litt om tvang også, eller rettere sagt, regulering.

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Men jeg er aldri usaklig. Jeg mente hvert bidige ord.

14. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Fint at folk diskuterer, men hadde vert greit med litt flere forslag istedenfor ;)

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Hvis jeg måtte velge så er vel krig og fred det frieste temaet med mest spillerom. Og du kan faktisk lage en rendyrka krigsfilm og det er likevel en film om fred fordi det er nesten umulig å lage en film som er pro krig. Alle krigsfilmer vil nesten automatisk få fram hvor dritt det er med krig og dermed vil det være en film som sier at det er bedre med fred.

16. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg synes du burde lage en film om det å være ung og det å være gammel. Så kan du klippe mellom en gammel kar og en ung gutt som begge blir nektet å gjøre ting de har lyst til av strenge damer.

17. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    alle damer burde dø i løpet av de første 15 minuttene av en spillefilm, det er min ideologi.

Det er ALLTID, damene som lager tullete trøbbel i spillefilmer, og til tider virker som "fyllmasse" i manuset. Jeg hater virkelig de fleste kvinner i film. Og nei det er ikke min egen feil, se på Battlestar Galactica og fortell meg etter alle episodene at du likte karakterene StarFuck og Madam Presidentfuck, eller Dexter sin søster... arrrgh!!!

Gjør som Dahl sier, og la ei sur streng dame være i veien, men drep like gjerne dama i slutten av filmen, uavhengig av historien, da har du ihvertfall en plusskarakter fra meg allerede!

18. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Grunnen til at damer suger i film er jo manusskribenten, ikke damer som rase, og manuset er ofte skrevet av en mann... Og du skal ikke se på serier, din dust. De suger jo uansett. Damer er pene, og damer er sexy, så man må jo ha de med biroller. Og de er fine å voldta. Og det kan like gjerne være ei dame som lager problemer for helten å komme seg gjennom som en degos sidekick alle hater.

19. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jo veldig vanlig å referere til Bibelen når man lager film...

Del denne siden